En dag avklarad

Jag har nu överlevt första dagen i skolan, wei weii! Det var faktiskt rätt roligt att vara tillbaka, skönt att träffa alla och ha det precis lika bra som förr. Jag blir nästan tårögd när jag tänker på att om en kort termin går jag inte i underbara klass 9c längre….

Ingen idé att gråta över (o)spilld mjölk!

Jag kan oxå meddela att bloggningen kommer att bli lite lägre nu när skolan kört igång, självklart bloggar jag fortfarande 3-4 gånger om dagen iallafall och mer om jag hinner, men jag kan ha svårt att hinna vissa dagar. I’ll let you know! Jag tror att man får svårare att hinna läsa allas bloggar när skolan börjar ändå så 😉

Nu ska jag plugga lite ekonomi och sedan väntar ett långbesök i stallet! Kör på dressyr inriktning lösgörande arbete, vi ska träna mycket på skänkelvikningar eftersom han gärna tvärar för lite och springer undan. Hoppas på inte alltför kall temperatur! Tror jag inte galopperar så mycket, han blir bara alldeles för taggad då har jag märkt. Det går bättre när man fokuserar på skritt och trav först så han slappnar av. Dressyträning snart så jag får tips, ja tack!


Gammal bild från SO:n 

4 thoughts on “En dag avklarad

  1. SV: Jaha 😦

    Jag är jätte nöjd med ”mitt” stall 🙂
    Alltid bra stämning och så 😉
    VI har inget ridhus tyvärr, men ridhus och bra ridvägar (och lite terräng hinder…:D).
    Och så har vi en dressyr och en hopptränare i stallet, så det är ju smidigt när vädret är bra 🙂 (För då håller de träningar hemma)

    Stallet har en blogg (haha), stallfjallen.blogg.se där du kan läsa mer om du är intresserad 😀

  2. Hej! Haft en bra onsdag? Det hoppas jag iaf!
    Täntke köra en sånn hära ”this or that” på bloggen så ge mig gärna några sånna! 😀
    KRAM
    Cornelia

  3. Grymt fin blogg! Tycker också det är lite sorligt att sluta sen, går i 9C jag med 😦
    Men du, hade varit suuuuper om du hade gått in på min blogg & berättat lite om din sadel/dina sadlar, eftersom jag behöver lite tips & tycker det är kul att se vad andra har! 🙂
    Kraaam!

Kommentera

