Penga-sparande

En av de svåraste sakerna här i livet verkar ju vara att tjäna pengar. Speciellt som ung! Jag har äntligen passerat den magiska 15-årsgränsen, då jag trodde att jag skulle springa ut och få ett jobb på en gång med bra betalt, men.. det har jag inte? Jag har faktiskt inte fler idéer på hur jag ska få pengar nu än när jag var 14, eller 13, eller 12…

Pengar är ju något alla vill ha. Varför är det så svårt att få det då?

Jag vill verkligen ha det nu. Jag får ingen månadspeng, utan jag får stallhyran, så jag måste ju hitta något sätt. Det känns jobbigt att gå någonstans okänt, skulle vara mycket skönare att jobba för typ mamma och pappa..skulle även kunna tänka mig UPK på helger, kvällar, lov. I något stall, där trivs jag alltid och vet vad jag ska göra. Eller bara vinna en miljon på lotto. Sägs om det?

Sälja saker går trögt, försöker man sälja ett ton med böcker köper folk en bok. OVÄRT. Ingen köper typ vintertäcken, knappt använda stalltröjor jag inte kan ha, osv. Funderar på att sälja min massage-dyna, men det får man inte speciellt mycket pengar för i andra hand. Vad ska jag sälja???! TIPS MOTTAGES TACKSAMT!

Tigga av mammut och papput?

3 thoughts on “Penga-sparande

  1. Hej!
    Nu har jag bytt blogg ifrån http://ryttarre.blogg.se
    till http://iinas.blogg.se/ .
    Jag tyckte inte att namnet passade med bloggen eftersom jag skrev om allt möjligt, men jag hoppas att du vill fortsätta följa mig där i stället.
    Annar får jag tacka för den tid du la ner på min gamla blogg 🙂 ❤
    (Designen kommer bli bättre straxt )
    Kram Lina

  2. Är alltid svårt att få pengar, önskar ju de kunde växa på tråd ;).
    Men jag vet att de flesta kommuner brukar ha så man kan söka sommarjobb hos dem, och det är ganska bra betalt. Kanske värt att kolla :).

  3. Det har du ju tyvärr rätt i, men alltid bra att vara i god tid.
    Sen så kan man ju alltid sälja saker, tex. om du är bra på att rita eller göra smycken, är ju populärt med flätade hästpannband eller tagelarmband.

Kommentera

