Longering

Har börjat med att alltid linda benen när jag longerar, av den enkla anledningen att ponni blir heeelt tokig! Han tycker det är jätteroligt av någon anledning, och bockar, tar sats och springer och gör diverse bus. Idag hade jag även träns på honom och hade linan igenom bettringarna så han inte skulle bli så stark. Var en unghäst och två andra ponnysar i ridhuset så det var bäst att försöka ha koll på söten!

Han tyckte som sagt det var precis lika roligt som vanligt och busade på till 110%, han sträckte verkligen ut sig och så. Skulle haft någon som filmade! 😉

Har haft feber idag så försökt att vila och så, tråååkigt. Har kollat en film och funderar på om jag ska checka någon serie eller så nu på kvällen, skolan imorgon är lagom lockande. Inte alls, med andra ord alltså. Har bara jobb, jobb och jobb som väntar, och är noll taggad på det. Är ganska otaggad på allt faktiskt. Det enda som jag vill är att åka iväg på någon träning/tävling/kurs vad som helst med Expert och lyckas bra, fast jag har inga planer. Kanske är därför med, jag har inget att se fram emot och längta till nu längre. Tävlingsstart förstås, men det är så långt dit… Någon som vill pigga upp mig?

Kommentera

