Expert tycker till!

Är dressyr roligt?

”Den frågan har många svar. Ibland är det roligt, fast att dag ut och dag in springa på den där volten i ridhuset är inte kul. Jag vill ha action! Samlade gångarter är tråkigt, jag vill få springa fortfortfort, mellantrav är min favorit så länge jag inte behöver göra det så långt. Det är jobbigt att gå med nacken böjd som hon vill, fast jag känner mig fin, som att jag får visa upp mig, och eftersom jag är snyggast i världen är ju det kul…”

Alva har ju kört lite hästfotboll med dig, varför är du rädd för den ena dagen och andra dagen inte?

”Dum fråga! Hon förstår inte att bollen äter hästar på tisdagar mellan fyra och sex och hela dagen på torsdagar. Lätt? Visserligen vet jag inte vilken dag det är i veckan, men det är ju alltid bäst att vara på den säkra sidan och springa iväg.. hihi.”

2 thoughts on “Expert tycker till!

  1. hahah alltså, detta är lika roligt varje gång!!
    ska försöka komma på någon bra fråga som jag kan fråga honom, haha! Jag hör av mig ;))

Kommentera

