Omkullridning

Jag hann rida lite idag ändå! Barbacka kastade jag mig upp, eller något, drog täcket över benen och så gick vi in i ridhuset. Där var det för övrigt en mörk sida för några lampor lyste inte. I början av traven känns det som att han bara stelnar till och ska skena iväg eller något, innan hade massa korkade ridskoleelever skrämt  honom genom att bara öppna ridhusdörren, släcka hela ridhuset och så (jag blev sjukt irriterad, de sa inte ens nånting), men så bara känner jag hur han trillar omkull.

Sjukt läskigt, jag tappade andan och hjärtat slog i 180, jag var tvungen att bara stå stilla på samma fläck ett tag och lugna mig. Han var åtminstone lugn. Jag travade honom typ 2-3 varv med volter och tempoväxlingar för att kolla så han var okej, sedan hoppade jag av för jag blev faktiskt rädd…

Jag vet inte varför han gjorde det, allt gick ändå väldigt fort så jag vet ju inte hur jag beskriva det mer än som obehagligt. Hoppas det inte händer igen!

Han fick springa av sig lite efter det själv, kul tyckte han såklart och rejsade på. Sedan när han var i andra änden av ridhuset kom ridskolan, haha, fail. Den skulle alltså börja då. Han var iallafall jätteduktig och kom när jag ropade ändå! Som han för övrigt gjorde hela tiden. Gillar att han kom travande med uppblåsta näsborrar, sviktande steg, spetsade öron och svansen rätt upp i vädret. Vildhästen! 🙂

One thought on “Omkullridning

Kommentera

