RIP kameran

Var i stallet idag en kortis och höll på att frysa rumpan av mig. Riktigt kallt med 15 minus, jag var ganska så oförberedd på det haha, hade inte tillräckligt med kläder känner jag. Är fortfarande kall efter ombyte och en sväng på Gränby Centrum!

Hade min lilla kamera med mig och tänkte fota lite random vardagsbilder bara, blir ju ändå inga bra bilder med den, blir så sur att alla färger osv bara blir helt gråa och deprimerade. Men nu behöver jag visst inte tänka på det längre eftersom den la av idag för gott verkar det som…

Som vi alla vet trivs ju inte kameror i kyla, och den brukar lixom vägra åka in igen när man stänger av om det är för kallt, men nu ett par timmar senare när den är helt varm vägrar den åka ut eller in igen. Blööööööhhhh… orkar inte. Nu har jag ingenting utom mobilkameran, och den är ju verkligen jättebra… HAHA NOT. Shit vad jag vill ha en systemkamera 😦 En egen som jag kan bestämma över och få fina bilder, jag har velat ha en i nästan tre år nu men ändå är det ingen som fattar att jag älskar att fota!! Har helt tappat det senaste året, och det är inte roligt. När jag gjorde m&m’s kalender till jul hade jag nästan inga bra bilder jag var nöjd med och kunde ha med, fick återanvända flera stycken. Har aldrig varit så förut….. Nu låter jag som värsta bortskämda ungen med, men jag har ju ingen inkomst jag kan lägga på att spara. Så fort jag får pengar är det någonstans de behövs, köpa betfor, mer mineraler, pellets, eller att jag helt enkelt kommer på att ”just ja, en kamera går ju på minst 5000” och tänker på att det kommer ta ungefär 5 år att spara ihop till det då, då blir det något mindre billigare istället.

Bläbläblä, nu har jag inget. Förvänta er inte några fina bilder, inte för att ni fått några på flera veckor då… kanske lägger upp en gammal bildbomb.

One thought on “RIP kameran

Kommentera

