Så ridning är ingen sport?

Jag blir sur och irriterad av att alla icke-hästintresserade människor i Sverige inte kan glädjas åt någon annan. Att Roffe fick Jerringpriset är en stor grej för alla oss, speciellt oss som har röstat och längtat efter en liknande uppmärksamhet eller händelse.

När det väl händer, klagas det på att ”vem som helst kan ju rida”. Okej säger jag, alla kan åka runt på en häst, ”sparka” den i magen så går den säger dem. Men visst, det stämmer, hästen går framåt, men vem är så inkompetent att den inte kan sparka på en fotboll? Eller dra på sig ett par skidor och ge sig ut i spåret? Ska vi börja jämföra finns ingen logik i det uttalandet. Bo Jernell drog nyligen tillbaka sitt uttalande om att det inte var en bedrift att vinna EM (till exempel).

Bara en kort notis så här, blir så jäkla irriterad. Om det nu är så lätt, varför inte pröva själva? Varför inte vinna lite medaljer till Sverige, VA?

3 thoughts on “Så ridning är ingen sport?

  1. sv: ehhhhhm….. Jag läser inläggen…..jag gör inte reklam för min blogg på din blogg….Då skulle jag skrivit like: Besök min blogg…blablabla! osv… Men visst. Jag slutar.
    Ha det bra!

Kommentera

