Om jag vann 30 000 kronor….

…som jag var tvungen att spendera på hästsaker, skulle jag köpa det här:


En svart dressyrsadel till Expert. Jag skulle givetvis få den utprovad av en sadelmakare och ha en fin sadelgjord till, Sprenger-stigbyglar och skinande rena stigläder.

Jag räknar med att sadel och tillbehör kommer gå på ca 17 000 kronor. Detta är även den största investeringen jag skulle lägga.  Med tillbehör räknas även sadeltvål, fett, svampar, sadelöverdrag osv in.

Totalt: 17 000 kronor

Vita benlindor från Schockemöhle. Jag tycker de är så fina, egentligen spelar det ingen roll var de kommer ifrån och så men jag tycker att just de här var så grymt snygga men ändå ganska diskreta.
Totalt: 250 kronor
Schockemöhle fleecelindor
Gråa benlindor från Schockemöhle. Matchar till mitt gråa schabrak som jag redan har, mihihih, och det är ju inte helt fel.
Det spelar ingen roll heller här om det är av ett annat märke faktiskt, bara lindorna är gråa så är jag nöjd hahah, och bara det matchar till det andra.
Totalt: 250 kronor
Whitaker ridhjälm från Charles Owen
Givetvis ska jag ha en Charles Owen-hjälm, the hjälm of my dreamz lixom! Skiter i att varenda människa har den med, då kan väl jag oxå ha en? Den är faktiskt sjukt snygg fortfarande, klassisk och hela den grejen. Har provat den och jag ser faktiskt lite pro ut i den, fast jag får oxå rätt stor skalle. Men ändå lixom. Den är ju fin.
Totalt: 2600 kronor
När vi ändå är igång med hjälmarna tar jag en GPA oxå, jag kör fortfarande på den mest stilrena och inte med silver…. det ska vara tone-in-tone! Så det så, haha.
Totalt: 5500 kronor
Kingsland-väst, gärna vändbar. Fast det spelar inte jättestor roll. Jag tycker alla är sååå fina! Haha. Just den på bilden var jag sjukt nära att köpa i Globen, fast jag ville ha fler än typ en grej så det blev inget med saken. De verkar sjukt mysiga och varma, så här gosiga.
Totalt: 1300 kronor
KL-pannband av valfri sort. Samma här, att alla är så sjukligt snygga… haha. De är riktigt gosiga dessutom! Fast ja, det blir säkert fler än ett så vi säger väl två då… jag har ju 30 000 kronor!!
Totalt: ca 350 x2 = 700 kronor
Ett par swarovskipannband… haha.
Kan verkligen inte bestämma färger just nu, det får komma när pengarna är insatta på mitt konto! Hahahahaha.
Jag tänkte köpa typ 2 stycken till att börja med, more is more som man brukar säga? Plus att jag ju har 2 träns med fula pannband haha 😉
Totalt: 700 x2 = 1400 kronor
Professionals Choice boots i färgen turquoise OM färgen passar till schabraket som finns på Hööks, det blåa.
Totalt: 200 kronor

Vita boots, märke spelar ingen roll.
Totalt: 100 kronor
Givetvis även både guld- och silverboots i passande storlek till ponnypluppen, ca 200 kronor styck (lite mindre då men det kan jag väl köpa tofsar för säger vi så blir det enklare att räkna ihop alltsammans).
Totalt: 200 x2 = 400 kronor
Blå/turkosa schabraket från Hööks! Dregeldregel! Ett måste att införskaffa!
Totalt: 229 kronor
                                                                                                                                                                    
Och efter de sakerna är jag uppe i 29 929 kronor, vilket jag tycker räcker.
Jag undrar om jag verkligen skulle köpa dessa saker om jag fick 30 000 i handen lixom, antagligen skulle det inte vara så här strukturerat utan jag skulle nog plocka på mig schabrak, lindor, boots, tröjor, jackor, osv, till höger och vänster. Jag tog bara saker nu som jag kom att tänka på, egentligen skulle det ju vara najs med ett OS-träns till exempel, eller Dy’on. Lite Kingslandtröjor skulle jag inte kunna komma hem utan, och Tretorn-stövlar är ju sköna. Nya ridskor, vinterkängor, osv.
Ni ser ju själva haha. Shopping av hästprylar är alldeles för enkelt, men ändå svårt.
Vad skulle vara det första du köpte om du fick 30 000 att spendera på hästsaker?
3 thoughts on “Om jag vann 30 000 kronor….

Kommentera

