Kort ridpass på VÄRLDENS BÄSTA MYSIS!

Igår efter hästarna var ute i hagen, förutom min gullegris då, så fixade jag kraften och tänkte rida honom en sväng, hoppa då som sagt. MEN! Haha. Jag hade totalt glömt bort att mina träns var hemma för putsning/lagning. Smart chey! Så jag hade inga träns till honom. Eller jo, ioförsig, ett, med bett och så, men det bettet är ju för stort för honom haha. Så jag slängde på en grimma med tyglar! (Notera FÖR STOR)

Tänkte flyga över ett sockerbitshinder barbacka lite smidigt, träna balans och whatever, det tyckte jag var skitkul med Comet. Numera verkar jag däremot vara en fegis, trav över lägsta blev det då haha. Hade jag haft träns hade jag väl kört mer, menmen.

Han var även den sötaste ponnyn EVER när jag byggde fram, märkte att han var pigg så jag tänkte ”Äh, vad fan!” och släppte honom. Första han gör när han känner att grimman än av är att kuta iväg till andra änden av ridhuset, och.. lägga sig ner och rulla, flera gånger, på båda sidorna. Snutte

Sedan galopperade han vidare i fullt fräs, gjorde krumsprång och fajtades med osynliga spöken. Han kommer även galopperande till mig men är lite väl snabb så jag säger åt honom varpå han kör några minuter till med bus. Sedan ropar jag när han lugnat ner sig, och han kommer travandes så fort han kan genom hela ridhuset med spetsade öron, mot mig, och tvärnitar en meter framför för att till slut skritta fram och säga ”HEJ, HÄR ÄR JAG!” till mig 🙂 Sötaste NÅNSIN! Älskar honom sååå häääär myyyycket!!!!! Fatta!!!!!! Glaaadis 😀

2 thoughts on “Kort ridpass på VÄRLDENS BÄSTA MYSIS!

Kommentera

