I ♥ you, why can’t you talk to me?

Var ut till stallet idag då, wiho! Har varit orolig för ponni, trots att jag bara vart borta en dag haha. Hursomhelst så känns det lite jobbigt, men överlag som att det gick bra, vet inte hur jag ska förklara det…

När jag öppnade boxdörren var han lixom ————————————→
men i vanliga fall brukar han vara småsur och sedan bli glad när jag kommer… han till och med högg i luften efter mig? Jag tog ut honom i ridhuset och skulle longera och kolla då, och då lägger han sig ner och rullar två gånger på raken. Tycker ändå det var rätt normalt, han älskar att rulla sig… gör det i stort sett varje dag i hagen och så när han blir lös i ridhuset. Men nu var han ju inte ens lös?

Tror inte direkt det var kolik, för han såg normal ut och var busig. Överdrivet busig, faktiskt. Han var jättefjantig och höll på och sprang iväg, galopperade/skenade och så. Jag kunde inte riktigt avgöra om han var halt eller inte idag men tänkte att han får vila ändå, eftersom han gick litelite ojämnt då och då, inte i varje steg, och ibland normalt.

Efter longeringen så körde jag lite NH eller vad vi ska kalla det, uppfostran lös haha. Han galopperade t.o.m. efter mig fler gånger, för att sedan tvärnita och vända åt andra hållet när jag gjorde det. Körde nog lite för länge för han sprang iväg någon gång men då tillrättavisade jag med back och körde en enkel skrittövning och gick in. Nöjd med det förutom när han busade och fjantade sig och så.

Ska se till att få en ”second opinion” imorgon, ser han inte perfekt ut blir det veterinären. Det som behövs, suck. Allt för djuren! ♥

Kommentera

