Löslongering och annat

Idag var det Herr Wünderbar som gjorde mig sällskap i stallet! Ponnyn var duktigaste ponnin ever, jag kanske kände på mig det när jag stoppade ner 3 morötter i mini-bitar och ett äpple i hans kraftfoder haha (i vanliga fall får han 1 morot bara)?

Det var verkligen bästa dagen någonsin med honom, iallafall en av de bästa, han lyssnade på mig till 110 % och lyssna på det här, utan att vi någonsin gjort något sånt här så kunde jag longera honom utan nånting, utan lina, utan spö. Han sprang runt i en stor, fin cirkel, travade på fast jag var långt borta, lyssnade på min röst, kunde byta varv, allting bara satt. Den känslan hörrni! Slå den om ni kan! Så fort jag kallade in honom så kom han. Enda som inte var perfekt var när han skulle ut igen haha. Och jag hade inte ens godis eller något! Bara röst och beröm, grimma och grimskaft i handen.

När jag hade gjort det ett tag och han motionerat, han var för övrigt inte det minsta halt, tog jag in honom och myste. Myste, myste och myste. Och det var så underbart. Och han var bäst. När jag pekade lite med fingrarna var han så uppmärksam, och det grymt nära att han la sig på kommando/bugade. Han hade ju redan rullat sig lite i ridhuset.

Men jag känner att på bara dessa dagar han varit halt har vi kommit varandra så nära. Jag har märkt hur mycket han lyssnar och håller koll. Jag skiter i vad andra tycker, kanske det låter fånigt, men det här var ändå världens bästa dag ♥

4 thoughts on “Löslongering och annat

Kommentera

