Söt i luva

image

image

image

 

image

Haha ignorera lite att den är nååågot för liten, han kan väl ha den ändå eller vad tror ni?

Var en ny häst i stallet idag oxå, ingen aning om vad den heter haha, vi kan kalla den Rambo för den hade ett sånt täcke haha 😉 Nä, men det ska jag nog ta reda på! Det verkar nämligen som att den ska bo hos oss framöver? 🙂

image

image

Gick jättebra att rida med, mycket fokus på olika lägen i formen i uppvärmningen, travade i olika tempon i en sjuuukt lång-låg form väldigt länge tills jag kände att han verkligen slappnade av och stegen kom från bakbenen genom hela kroppen, då plockade jag upp honom ett snäpp och körde vidare med lite lösgörande skänkelvikningar, minskade voltstorleken, serpentiner, och sedan i en ganska hög form (ingen elit så att säga, men hög för att vara på vår nivå) där jag ställde krav och fortsatte på samma tema. Gjorde även väldigt mycket tempoväxlingar, dock i mellanformen då det är enklare för honom.

Skulle det förresten vara intressant med en film där jag visar hur långt vi kommit i vår ”form-variering”? Dvs att jag rider honom lite låg, sedan mellan, sedan hög, osv?

Red mycket galopp-tempoväxling idag, finns inget jag hatar mer. Går så himla dåligt… han taggar för mycket och orkar inte galoppera långsamt, då bryter han iväg/tappar formen/skiter i mig och springer på. PSYKBRYT. Idag gick det dock rätt bra! Nöjd ändå. Haha jag vill ha en medryttare som fixar det åt mig 😉 Nej, får bli en dressyrlektion med träning och fokus till 100%. Hinns dock inte med på ett tag, dåligtdåligt.

Nu ska jag sluta, hade inte alls tänkt att skriva långt! Typiskt mig. Ska försöka hinna fixa naglarna och färga håret, utväxt… haha. Ciao!

2 thoughts on “Söt i luva

Kommentera

