Expert tycker till

Om du fick vara ett annat djur för en dag, vilket skulle du vara?

”Annat djur? Pfft. Varför skulle jag vilja byta djurslag när jag redan är det bästa? Jag tänker inte svara på den här frågan. Next.”

Okej…. Men såhär då, varför är det så bra att vara häst?

”Det kan jag berätta för dig 🙂 När man är häst, så blir man omhändertagen. Du får skydd från rovdjur, mat, busa, och mat. Och så vill jag bara poängtera, man får mat. Jag tycker iallafall att Alva gör ett bra jobb med tanke på att jag kör med henne lite då och då, fast jag har börjat inse lite halvt att hon är rätt envis. Men det är ju alltid värt att försöka såklart.

Jag tycker även det är kul att bli riden, och skönt att bli släppt i ridhuset eller longerad så man kan busa av sig ordentligt. Jag har alltid en fin, ren, box att komma in till, och mat i krubban, täcke på kroppen och blir borstad och får mina hovar kratsade.

När man tänker efter så här, så är häst det bästa djuret att vara eftersom man alltid vet att någon bryr sig om en.”

One thought on “Expert tycker till

Kommentera

