Storstädning, ponnyaktuen och nagelfilning

Min dag hittills har minst sagt innehållit varierande arbetsuppgifter eller vad man ska säga. Idag valde jag att stanna hemma, jag kände mig krasslig fortfarande och tänker lite så här, visst skulle jag kunna gå idag en mindre viktig dag; men då är det väl sämre om jag blir sjukare och inte kan gå imorgon? Måste lixom tänka lite så, och det är inget jag ens tänker lyssna på av folk som inte är jag. Alltså lyssnar jag kort och gott på mig själv och de som ser mig hemma, utan mask på. För varför skulle man vilja visa sig svag inför folk, och visa att man mår dåligt? Det är inget jag har planer på att göra åtminstone, varken nu eller sedan.

För att komma ifrån min predikan ovan, jag har städat bort (nästan) varenda pryl på skrivbordet, 3 påsar ut därifrån är stort för mig. Jag jobbar ju på att få göra om mitt rum och vill ha ut ungefär ett ton med grejer, har kinda tröttnat på det efter livet belamrat med saker. Minimalistiskt, det ordet känns trevligt nu. Jag hatar att städa.

Dock står/ligger det lika många påsar i ”Spara”-högen, och en till i ”Tänka”-högen. Shame on me. ”Till nya rummet” börjar oxå bli lite… icke-minimalistiskt. Jag antar att det kommer bli waaay to personligt med k-a-o-s. Fast å andra sidan, är jag kaos får väl mitt rum oxå lov att vara det. Vem bryr sig om mina kompisar svimmar när de kommer in lixom? 😉

Och ja, hade tänkt att avrunda inlägget här men jag skrev ju rubriken först. För att få undan det fort, jag kollade nyss senaste episodet av PA3 och det var roligt. Och medans så filade jag mina naglar som jag tänkte pynta lite. Färdig. Hej då. Haha 🙂

Hittade lite bilder på vovvarna för något år sedan, tillsammans med en schäfer.

5 thoughts on “Storstädning, ponnyaktuen och nagelfilning

Kommentera

