Jävla biologihelvete

Känner mig grymt irriterad och fruktansvärt arg, blev hemma idag som kanske märks och tänkte få undan lite av biologi-”provet” som ska vara inne på fredag. Men hur jävla lätt är det med frågor om saker jag inte ens varit med på? Jag trodde jag skulle fixa att läsa det själv och kirra svaren, men nä! Det är helt fucking omöjligt och jag dampar snart sönder på de här jävla sär-frågorna.

Och ja, av någon anledning har jag ju lyckats missa alla biologi-lektioner både innan jullovet och efter, jag har varit med på en där vi gick igenom några sjukdomar man skulle skriva av från boken. Värt eller? Nej, inte riktigt. Ska jag ge exempel på en fråga kanske, få se om någon annan lyckas förklara det här ”med biologiska begrepp, ett naturvetenskapligt språk och analysera”. In my ass! Jag fattar ju inte!! Känner mig så grymt korkad så det finns inte. Det här är en av de värsta grejerna jag vet, att känna mig DUM! Jag har bara haft otur…

”Försök beskriv vad som menas med intelligens ur ett biologiskt perspektiv”
”I friidrottens sprintgrenar mäter en apparat tiden från att startpistolen smäller tills löparen tar spjärn med fötterna mot startblocken. Om tiden är mindre än en tiondels sekund räknas det som tjuvstart. Förklara varför det är så, och hur du tror att man kommit fram till just den tiden?”

Nej, nu ska jag mejla läraren och säga att jag har kämpat i en timme men bara kommit fram till två tveksamma svar – på ordbeskrivningen som är det lättaste. Jag ska äta och kanske göra lite matte istället. Stackars mig.

14 thoughts on “Jävla biologihelvete

  1. Haha själv sitter jag här med en HKK-rapport som är omöjlig att skriva , suck!

    Hoppas du får en bättre kväll iallafall . Kram på dig 🙂

  2. svar:
    tråkigt att du fick sådana symtom, varför tog du själv den?
    det såra med medicin är ju att den påverkar alla olika, toksvårt att veta i förväg vem de är bra för eller ej.
    Mig funkar den tokbra för, ger inga symtom eller nått. Råkade glömma dm en vecka och återgick till full dos men märkte inte ens nått då.
    Vad fick du för biverkningar?

  3. Sv: Nedrans :/ Jag tycker det är förjävligt här, LC programmen är så himla tråkiga både två. Lb’n är riktigt rolig 😀 (Låter som att jag är värsta dressyrproffset, fast det är jag ju verkligen inte ;))

  4. Hittade precis hit! Vad ”stark” du är som skriver om dig själv och din sjukdom som man får följa! Jätte tervlig blogg annars oxå =) /M

  5. Usch skolarbete blääää 😉

    SV;
    Haha, ja någon finns de väl som orkar.
    skriver ju inte så här långa varje gång, utan idag blev de mycket ridning, mycket tankar osv.
    och jag vill ju gärna skriva ner sånt.

    Att skriva Raski hade dålig bjudning i traven, bra bjudning i galoppen.
    punkt slut, är ju heller inget kul o läsa.
    man vill väl veta lite mer kanske, varför ,blev traven bättre till slut eller höll de i sig hela ridpasset osv. 😛

  6. Sv: Salladsblad… och potatis! haha 😉

    Hm, tack du.. men såå stora krav har de väl ändå inte i LB? Jag red ju det en hel del på MY, alltså, du har väl sett henne in action någon gång?? Jag lovar att du och Expert är bra mycket bättre ön vad jag & My någonsin var, och vi skrapade ändå ihop typ 55-60% VARJE tävling! Och då gick hon bara på tygeln på volterna 😉

    han blir snart fräsch ska du se, då kommer ni äga alla på tävlingsbanorna 😀

Kommentera

