What you cannot do with a smile, you cannot achieve with tears

Det är ett motto som är viktigt för mig. Ordspråk kan betyda otroligt mycket faktiskt, iallafall för just mig. Jag tycker att man måste försöka tänka positivt och göra det bästa av situationen istället för att tjura och gnälla. Ibland rinner bägaren över bara, och då måste man få skriva av sig lite, skrika lite, skälla lite på folk. Vem som blir drabbad kan man inte alltid påverka, men det är fullständigt normalt och man MÅSTE få göra det bara.

Jag är inne i ett skov nu så jag tycker faktiskt jag får gnälla lite. Visst får alla gnälla säger jag, men ändå stör jag mig något fruktansvärt på friska, FRISKA, människor, som gnäller på sin jävla stukade fot och hoppar frivilligt på kryckor för att alla ska tycka synd om dem, på sin träningsvärk som man själv manat fram genom att träna som en jävla narkoman. NOLL medlidande! Ett stick i armen och några bloddroppar är väl för fan inget att gnälla om, det finns folk som måste göra det varje vecka och inte har något val, som lider mycket mer än så. Visst kan det vara jobbigt att ha brutit benet men det går ju ändå över, medans en kronisk sjukdom inte gör det.

Man får faktiskt dra på sig en mask då och spela lite glad, för annars kommer ingen i hela vida universum vilja umgås med dig någonsin. Och hur kul är det? Framstå som en gnällspik? Nej, på med lite smink och spela din roll. Jag håller på med teater varenda dag bland folk och det vänjer man sig fort vid.

För den delen är det bara nyttigt att träna upp sin smärttröskel med, man har inte lika ont och det där nålsticket känns inte ett smack så det är inget att gnälla över. Gör det ont på en så har man tur – för då vet man inte vad smärta är.

5 thoughts on “What you cannot do with a smile, you cannot achieve with tears

  1. Ja det hoppas jag med, men helt utan är jag inte. Twillan är min egna uppfödning som jag kommer rida och utbilda så länge. Han jag har hemma som åker hem nu är också unghäst som inte kunde någonting när jag fick hem honom, typ inriden knappt 🙂 så har haft unghäst hela tiden nu faktiskt! jag håller på och hjälper en kompis med hennes unghäst nu och en annan tjej så helt hästlös blir jag inte 😉 kmr doc att sakna och rida ordentligt!

  2. SV: hahaa jaa jag höll på o döö när hon sa att jag skulle klänga mej över den andra hästen xD
    åh vad roligt att du tycker om designen! älskar den oxå, jag har faktiskt köpt den!
    tack detsamma.

    följa varann via bloglovin? om vi inte gör de än. 😛

  3. Vilken fin blogg, hamnade här av en slump 🙂

    Jag ville egentligen bara säga att du har så rätt i det du skriver. Givetvis har alla rätt att klaga ibland, men för oss som har en kronisk sjukdom handlar mycket om att spela teater. Jag vet inte mycket om Sle, eller helt ärligt- ingenting alls, men jag vet hur det är att vara ung och leva med en kronisk sjukdom, och jag vet hur befriande det är att åka iväg till hästarna och bara få vara. De dömer inte, de tittar inte konstigt, de bara tycker om en för den man faktiskt är oberoende om man är sjuk eller inte.

Kommentera

