Det suger att ha häst

Är verkligen ap-ledsen och allt nu, var 110% bombsäker på att han skulle vara ohalt och okej nu, men icke sa nicke. Han var nästan värre, och det här är sämst. Sammantaget har han vilat i två veckor nu och varit småhalt till och från i kanske 3-4 veckor sammanlagt. Jag pallar inte med att bara ha sjuka hästar…vad är det för otur jag har egentligen?

Har pratat med Aud igen iallafall, hon tyckte inte vi skulle ta ut någon kiropraktor som jag annars tyckte var en helt okej idé innan veterinären, utan att vi skulle ta ut veterinären om han var mer än småhalt typ. Hon ska eventuellt prata med Fifi imorgon, jag ska alldeles strax ringa henne efter hennes lektioner slutat och så och höra om hon kan och så. Ska även tempa honom imorgon och kolla så han inte har feber och antingen blir det till att avvakta någon vecka/veckor till, eller ut med veterinären.

Och jag som har lov och allt, hade värsta fotoplanerna, jag skulle lösa licenser och anmäla till tävlingar, osv osv osv. Allt blir till att avvakta nu då, kanske inte blir ett skit med nånting… Förföljd av otur och olycka?

9 thoughts on “Det suger att ha häst

  1. Det är ju tyvärr hästlivet, finns två sidor av allt.
    Jag fick ta bort min tävlingshäst i september, akut, hon gick omkull i hagen och slog knät i en stor sten så hon spräckte loss benbitar.

    Huvudsaken är att hur hemskt det än är – så lär man sig alltid något utav det. Jag har lärt mig uppskatta det jag har, allt går verkligen inte att ersätta. Jag saknar mitt hjärta, men hon är en ängel och man behöver gå vidare.

    I detta läget du befinner dig i, planera inget. Gör det bästa av situationen och spendera tid er imellan för att få fram kärleken. Massera, pussa och bara sitt och prata med honom. Det finns inte så mycket mer du kan göra, precis som jag är du inte mer än människa. Vi alla önskar självklart att dem ska vara friska och krya, lyckliga. Men ibland sker sånt man inte kan göra något åt, det är då vi känner oss som mest maktlösa. ”/

  2. Blir det inte bättre skulle jag säga att åka in till en klinik och röntga hela hästen vore bäst. På så sätt kan de se om allt ligger rätt till och vad som är fel.

    Jo, det är klart, det är tråkigt. Jag gråter fortfarande när jag ser videos och bilder på oss. Men det hjälper en också att komma ihåg de bra stunderna man hade.
    Jag klippte ihop ett snabbt bildspel – http://www.youtube.com/watch?v=WurXo5v4y5Q

    och min kompis gjorde ett minne av Sess – http://www.youtube.com/watch?v=KvZIBWTa2cs

  3. Även om han har en annan ägare betyder inte att du inte har någon talan. Lägg fram det som ett förslag, förklara hur du känner för ägaren och tillsammans disskutera med ägaren hur och vad ni ska göra för att få reda på vad det är som krånglar. 🙂

Kommentera

