Min klubb

Jag är medlem hos Uppsala PonnyKlubb, och har varit det ända sedan jag själv började rida där. Startskottet gick 2006 när jag fick gå på ridläger och fick ponnyn Monarch. Jag vågade inte gå in i spiltan till honom eftersom han sparkades, förrän när pappa hämtade mig tredje dagen och jag skulle visa att jag vågade – fast jag inte alls gjorde det egentligen.

Efter det var han min favorit of all times i kanske ett år, tills jag blev sparkad ordentligt av honom, intryckt i väggen och mosade revben. Då fick jag bygga upp mitt förtroende hos andra ponnysar, och snälla Moki blev det till sist som vann mitt hjärta.

<p>Idag drar jag iväg på ridläger då ! YaaY ! Äntligen rida... &lt;3<br /><br />
Kmr nt kunna svara på sms.. haha , skojade bara , klart jag svarar på sms , jag är ju beroende ;o<br /><br />
<br /><br />
Puss på bilden , från sommaren 2007 :)<br /><br />
Bara för att jag är uttråkad- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -&nbsp;&gt;</p><br />
<p>Här är jag och tidernas coolaste Moki på ridläger sommaren 2007 , här blev han min älskling... ;D &lt;3<br /><br />
Haha , jag rider så fint. Kmr ihåg den där uppvisningen...tyvärr.....<br /><br />
<br /><br />
BILDER FRÅN ÅRETS RIDLÄGER KMR NÄR JAG ÄR HEMMA IGEN !</p><br />
Här är jag och tidernas coolaste Moki på ridläger sommaren 2007 , här blev han min älskling... ;D <3<br />
Haha , jag rider så fint. Kmr ihåg den där uppvisningen...tyvärr.....<br />
BILDER FRÅN ÅRETS RIDLÄGER KMR NÄR JAG ÄR HEMMA IGEN !

När jag äntligen fick bli skötare efter många efterlängtade år, var Moki och alla andra upptagna, och istället kom Lemans E, en stor mörkbrun halvblodsvalack. Jag tyckte såklart att han var bäst, han var ju min egen sköthäst. Efter ett halvår-år bytte jag till b-ponnyn Peperoni, och han är fortfarande min lilla bebis på UPK som är otroligt duktig. Jag var skötare på honom ett tag och red honom väldigt ofta och lärde mig vad det innebär att rida hästen i form. Ridning på Peperoni 3 gånger i veckan var vardagen för mig, och jag var tryggast i världen på honom.

God jul! &Ouml;nskar alva och tomteponnyn PEPERONI &lt;33

När jag fick ”egen häst” hade jag inte tid med sköthästarna längre och slutade. Jag red kvar på UPK ända fram tills förra terminen, en gång i veckan, då jag slutligen släppte taget. Saknar det fortfarande och har tyvärr märkt av min hopprädsla mer och mer när jag inte hoppar lektion regelbundet..

Jag älskar UPK, kommer alltid göra. Det är min klubb som jag praoat på flera gånger, åkt till på helgerna helt själv när jag inte kände någon, inte red där, inte skötte. Då åkte jag dit, kramade Monarch och Moki och städade i stallet. Lovelovelove. Jag vill rikta ett stort TACK till världens bästa ridskola och ridklubb of all times, och jag har inga planer på att släppa taget. Har så otroligt många minnen därifrån så det finns inte! Det är roligt att jag kan fortsätta ”vara med” fast jag inte är skötare och så längre, fast på andra sätt, genom laget och så vidare. Uppsala PonnyKlubb in my ♥

One thought on “Min klubb

Kommentera

