Har jag kämpat i onödan?

Hemma idag, hjärta♥ smärta. Nej, inte alls. Och visst borde jag gräva ner huvudet i läxberget, men jag har helt tappat skollusten, orkar inte plugga på samma gamla tråkiga saker med inskränkta lärare som inte tänker på verkligheten och bara följer planeringen. Okej, jag har haft värre lärare än nu, men allt som bara kommer på en gång när man blir sjuk, blääää!

Känns så jävla onödigt att jag råpluggat till prov, i åttan hade jag alla rätt på proven i biologi men nu har trögfan gett mig IG (ny lärare sedan då), alltså det är fan henne jag stör mig på! Hon förstör ALL lust till annat med sin jag-vet-inte-vad. Orkar inte ens prata om henne!

Jag har kämpat med läxorna, skippat stallet och kompisar och familjen, allt för att jag inte tycker ett gammalt vanligt hederligt G duger, att jag vill vara mer än medelmåttig och ha ”bevis”. Det är så skönt att vi får en ny betygsskala för ett G kan både vara att man är ett poäng från icke godkänt till väl godkänt, och det är stor skillnad på att inte klara provet alls till att klara det bra.

Jag vill ha MVG på alltalltallt, punkt. Och nu är jag skoltrött, vi har nationella i allt, prov i allt, läxor i allt. Och jag orkar inte längre. Är trött på skiten. Hej då lixom. Så vi får väl se hur det blir, ett papper visar väl inte hur smart man är?

 

5 thoughts on “Har jag kämpat i onödan?

Kommentera

