Romme igår

Jag var ju i Romme igår för första gången för att åka skidor, woop woop! När jag kommit upp i barnbacken så får jag veta hur man bromsar och så och så kör jag iväg. Grejen är bara att jag inte hade prövat hur man gjorde, och lite babbel senare you know… Så jag bara far iväg fortare och fortare, är rätt najs i början men sedan får jag panik och tänker att jag sätter mig ner då, men då vrider jag istället benen ur led, helt fel vinkel lixom…

Så jag ligger där och bölar medans 50 cm långa barn svishar förbi haha, fail.

I slutet av dagen hade jag iallafall åkt den lättaste gröna backen, Hemvägen” och massor med småbackar, ramlat två gånger till och ätit en jätteportion med pasta och köttfärssås, fett värt! Har några slags blåsor runt fotleden nu för pjäxorna satt så jävla hårt, euw. Haha.

Kolla skidproffset lixom! Haha 😉 

Foto: Sofia Glaser

5 thoughts on “Romme igår

  1. Låter ungefär som när jag skulle åka första gången! 🙂

    Åkte i Sunnerstabacken (du kanske det vart det är?) och där är det staket på sidorna.
    Kunde inte bromsa, få jag körde rätt igenom staketen, haha 😀

  2. Sv. Haha nej det är tur att jag inte åker så ofta. Slutar bara med frusna tår och en arg Emelie. Jag ramlar bara eller åker rätt ner istället för slalom för att jag får panik XD

Kommentera

