Hästtandläkare

Självklart ingen skola idag heller eller vad man ska säga. Jag önskar seriöst att jag var frisk.. kommer iallafall upp ett inlägg ikväll om nya forskningsupptäckter om SLE, wihi! Även om det kommer ta ett par år innan medicin osv är utvecklad och redo för testning, jag kan nog vara en av de som får testa 🙂

Iallafall, idag så fick hästtandläkare Fifi kolla på Expert och raspa lite. Han verkade tycka det var skönt att få tänderna gjorda! Först så sattes munnen upp med en s.k. ”stege” så han inte skulle bitas eller stänga munnen, ut med lite foderrester och skölja med en stor spruta som såg skitläskig ut och så kollade hon lite och så med lampa, och kände innan hon raspade med en lång tandfil eller vad man ska kalla det.

Han var rätt nöjd under tiden även om det ibland var lite läskigt, då backade han med rumpan mot väggen i spolspiltan men ganska snabbt efter en klapp så var det helt okej igen haha. Snel hest.

Hittade toppensöta bilder här som jag lånar:

7 thoughts on “Hästtandläkare

  1. Själv bryr jag mig inte så jätte mycket om det är seriöst eller inte, MEN om det är seriöst vill jag verkligen hjälpa till! för jag tycker att han är hemsk och det vore bra om han stoppades. Och om det ända man behöver göra är att lägga upp en film så är det inte så jobbigt 🙂 fast det är bara så jag tänker!

  2. sv: Jag är dock rätt säker på att det hindret är högre eftersom jag själv hoppat hela banan. Du har rätt i att det är svårt att tolka från en bild, men jag var ju där och skådade hindren både från marken och hästryggen. Alltså är jag säker på att det är lite högre.

    Men no big deal :)<3

Kommentera

