You have to see beyond it

Måste vara hemma idag jag inte blir mer sjuk inför morgondagens cellgiftsbehandling, och se bortom mina betyg som jag genom åren kämpat för.

Let’s face it, har sagt det förr men måste tvinga mig själv att förstå, livet är inte svarta bokstäver vitt papper i någon annans bedömning av mig. Ett helt opersonligt, icke-individuellt, betyg där alla ska passa samma ramar och tänka i samma banor. Vad hände med att vara unik?

Screw skolan bara. Jag skiter i det jag inte kan. Jag vill inte lära mig biologi. Varför ska jag tvinga mig själv till tre små bokstäver alla ger fan i ändå? Det är väl ingen på ica som släpper fram dig först i kön för att du har MVG i biologi?

Idag mår jag ändå himla bra. Värken i benen har släppt massor så jag kan gå igen, lovelovelove. Inga måsten för de skiter jag i. Ingen feber (tror jag haha), bara en svullen armbåge jag inte kan stödja på och täppt i näsan. Livet leker lixom, som fiskarna i vattnet. Inte för att jag gillar fisk .

image

Calippo shots är tillbaka med…!

Kommentera

