Sjukhuset idag

Idag var ju jag på Bonken – Barnonkologen – på Akademiska och fick cellgifter. Tänkte bara berätta kort hur det gick och så, var ju första gången på hundra år känns det som. Jag hade helt glömt bort att det ens gjorde ont att sätta slangen först, fml? Det är ju inte en vanlig nål, utan med en pigg längst ut som de körde in i armen på mig haha. Jag har väl gått och fått låg smärttröskel verkar det som va? 😉 Bjuder på bilderna på snyggisen!

image

image

image

Fick iallafall in den och så, det blev något mindre fel så det rann ut blod över kudden och så men hon fick på en kork så det ordnade sig, bara att torka upp överallt. Och det var början på blodet… haha.

Vi åt lite frukost, de spolade med koksalt, hade i Tavegyl som man blir så fruktansvärt trött av, tog blodtryck, och så fick jag vänta lite till innan påsen med medicinen äntligen kom på. Blodtrycket togs en gång i halvtimmen, precis så man håller på att svimma av trötthet men samtidigt så jag inte kan somna. Psykbryt. image

Iallafall, mitt från ingenstans där nånting, så känner jag hur det kommer något varmt från näsan, och helt plötsligt bara sprutar det blod. På bordet, i sängen, på golvet, i ansiktet på mig, kudden… you name it. Det var blod ÖVERALLT och jag fick inte stopp på det. Har aldrig hänt mig förut. Det fortsatte störtblöda så där i en halvtimme, fatta hur långt tid det är när det inte ens saktar ner och papper efter papper blir genomblodigt, när jag lutade huvudet bakåt åkte det bara rakt bak i halsen och munnen på mig – skitäckligt. Fick köra upp grejer i näsan och bara, usch. Äckligt och obehagligt.

image

Lite blod blev det kvar i sängen, på bilden ovanför har det precis slutat rinna som en flod och jag slipper ispåsen och papper under, bara en grej uppkörd i näsan haha 😉

11 thoughts on “Sjukhuset idag

  1. sv: okej, det lät inte så himla härligt. :/ men jag har nu lagt till dig och blev nr 30 :):) lägg nu gärna till mig också (a) KRAAM.
    *nojjz.blogg.se*

  2. Usch, stackare 😦
    Låter jobbigt!

    Svar: Jaa, det är lite tråkigt 😦
    Kommer inte ihåg vad det hette, det var något konstigt namn, haha.
    Var någon ”kusin” till kvarka tydligen iaf, dock inte lika farligt. 🙂

  3. Men fy faaaan, din stackare… Såg att du hade skrivit en kommentar på Linn Olssons blogg, tänkte bara önska dig lycka till på fysiknationella imon! Jag hade det förra året och det var inte så farligt som man trodde, lycka till!

  4. Sv: Ja men precis, det blir ju så när man måste prioritera! Som jag nu då som köpt egen är skeeeet petnoga med vad min häst har i transporten och så det inte finns någonstans i transporten de kan skada sig. 🙂

  5. Usch, låter inte alls kul .. Vet inget alls om sjukdomen, tyvärr, men förstår ju innebörden. Tänkte bara att jag skulle berätta att jag tycker du är stark !

    Så söt du är förresten ! 🙂

    // Anna, celoti.blogg.se / withcrazyhorse.blogg.se

  6. Hej på dig! Vilket h-vete du har just nu, jag hoppas av hela mitt hjärta att du snart blir bättre. Jag hade i alla fall ”turen” att inte få SLE i ungdomen utan efter 30-års åldern. Förstår verkligen ändå din frustration, allt detta med mediciner m.m. Jag ligger inne minst 1 vecka varje månad på sjukhuset för behandlingar. Har också svår SLE som bl.a satt sig i det centrala nervsystemet. Vad bra att du har ett fritidsintresse med hästarna!! Lycka till framöver & sköt om dig! Många styrkekramar

Kommentera

