Förlåt, men det är jobbigt nu

Jag känner verkligen att jag bara gnäller på bloggen. Jag säger hela tiden att jag visar upp en stark fasad, men samtidigt klagar över hur jag mår. Men visst har jag väl rätt till det? Det är ju min blogg och jag kan inte rå för att jag är inne i en sådan bajs-period där man bara vill somna och aldrig mer vakna med alla problem, smärta, jag vill så mycket mer än vad som är möjligt och jag kan.

Skulle ha börjat skritta igång pålle igår, men han var halt. Ett flertal händelser i stallet gör att jag knappt har lust att åka dit längre, jag känner mig så otroligt nertryckt av några personer, vuxna personer, som gör ELAKA saker mot mig när de vet att jag ska ta cellgifter, vi har inte oändligt med pengar och jag inte mår bra. Vi blir utnyttjade helt enkelt och jag vill inte att det ska kännas så att åka till min enda fristad. Och så blir det massor med strul med tävlingen som jag redan har krånglat med för UPK, det känns skämmigt att behöva hålla på så här och jag tycker det känns jobbigt att ringa Aud och behöva säga att han fortfarande är halt och att jag inte vet vad vi ska göra.

I skolan hann jag vara i två dagar innan jag blev nersmittad och sjuk igen, har skitont efter att ha haft två FUCKING UNDERBARA dagar, fattar ni känslan, jag hade inte ont NÅGONSTANS, jag trodde nästan jag var i himlen. I förrgår var en helt underbar dag, jag var i skolan, hade asroligt, bjöd hem kompisar på fika och plugg och hade världens bästa, myskväll med mamma och god mat, allt var perfekt. Men det kommer ju tillbaka, bakslagen. Började igår kväll alltså när det bara gick för långt.

Alla lärare har sådan dubbelmoral, de säger att jag ska ta det lugnt, lyssna på min kropp – MEN, när ska du göra det här provet? Svenska, engelska, biologi, fysik, kemi, spanska, geografi, matte. De ämnena är de jag kommer på just nu, som jag har prov i. Det är jobbigt att gå i nian för friska, vart kommer jag in i bilden?…

Det som jag måste göra nu är att prioritera, sortera. Efter MITT liv och vad JAG bryr mig om. Skolan är inte livet, vad jag får i betyg i vissa ämnen och vad jag lär mig om saker som står i en lärobok om saker jag inte vill veta, det skiter livet i. Jag får inte jobbet för att jag hade 2 poäng mer än den andra sökande på provet, jag får det beroende på vad jag kan föreställa mig och skapa.

  1. Hälsan. Jag önskar jag kunde skriva må bra här, men det kan jag inte.
  2. Ringa Aud, mejla UPK
  3. Jag måste trivas i mitt stall, punkt, det är mitt liv med hästarna, den enda platsen jag får vara jag på
  4. Geografi, kemi, engelska, svenska, osv 
One thought on “Förlåt, men det är jobbigt nu

  1. Jobbigt med så mycket som känns jobbigt. Men ang stallet, kanske inte löser allt men kan du inte försöka vara där tider som du vet att inte så många är där? Brukar ju vara skönt! Och ang bra dagar och bakslag – förstår precis vad du menar men tror man måste försökabara vara JÄTTEglad för alla sådana bra dagar och njuta av varje sekund! Och veta att de kan komma igen 🙂

    Sv: Ja jag ar också fått utbilda mina läkare, eller arit min egen läkare. Jag fick för ett år sedan hypotyreos vilket är underfunktion i sköldkörteln (sköldkörteln sitter på framsidan av halsen och producerar hormoner, men i mitt fall producerar den inte som den ska). Det är en väldigt vanlig sjukdom men ändå verkar läkarna inte fatta hur man ska behandla. Nu har jag ätit medicin i ett år (som jag fick tjata mig till) och det har blivit mycket bättre men kan ändå inte leva som andra. Det värsta är en extrem trötthet och orkeslöshet och det är olika varje dag typ. Kan vara allt från jättemycket magproblem till migrän eller ledvärk (dock säkert inte lika allvarlig som din). Hela kroppen går på lågvarv och i princip ingenting fungerar som det ska. När det var värst var jag sängliggandes i flera månader och kunde knappt äta någonting pga illamående och magkatarr. Det som är positivt är att man ändå kan få ett ok liv trots att detta är en kronisk sjukdom. Men ibland undrar man ju. Jag har fått ändra medicinen jättemånga ggr upp och ner och det tar lång tid innan den verkar. Så om värdena ändras kan det lätt bli att man blir sängliggandes 1-2 veckor.

    Kram på dig, och kom ihåg att du faktiskt kan ha en såndär superbra dag igen när som helst! Kanske redan imorgon 🙂

Kommentera

