It’s a beautiful night, we’re looking for something dumb to do

Hade 39.6 imorse när jag vaknade, sov skitdåligt hela natten så misstänkte något sådant… Har varit hemma då, och inte gjort något speciellt, fixat några inlägg fast det blev inte så många haha, seg som man är. Har även gjort klart filmen, lägger upp den alldeles strax tänkte jag! 🙂

Ska iväg till stallet oxå, mysmys. Vet dock inte vad jag ska hitta på idag men tror jag fortsätter vidare på gårdagens lilla träning. Han såg mycket bättre ut då oxå med hältan! Äntligen framsteg! Tränade massor på att han ska stanna utan att fortsätta framåt, backa när jag håller på ett särskilt sätt, samt ge efter i nacken när man håller handen mot bogen. Han är väldigt kaxig eller vad man ska säga ibland när man ska longera med, just vid utskickningen på volt, ibland bara stryker han öronen bakåt och går mot en med höjt huvud, så även det tränade jag på att säga åt honom och fortsätta vidare. Hade bara ett vanligt grimskaft så det blev lagom längd så jag kunde peta på honom samtidigt och han lyssnade jättebra. Det funkar bäst när man går på vid skänkelläget ungefär.

Så träna vidare på det innan ridskolan börjar hade jag tänkt hinna med! 🙂

4 thoughts on “It’s a beautiful night, we’re looking for something dumb to do

Kommentera

