Provridning

Tänkte berätta lite om några hästar jag provridit och hur det gick sedan! Faktiskt ganska kul, det är många som man nästan glömt bort helt men som kommer fram så här när man dammar av gamla minnen.

Den första ponnyn jag provred, någonsin, var ett russ som hette Thyr. Jag kommer inte alls ihåg nånting hur han såg ut, men jag hade lyckats mejla helt själv när jag gick i typ P3 på UPK, och fick komma och prova. Jag var jättenervös och tyckte det skulle bli superkul på samma gång, borta i Skyttorp låg stallet. Jag visste inte hur det skulle gå till och hade läst massor av böcker hur man skulle göra, att ägaren skulle rida först och visa, och sedan skulle man själv rida och hela grejen. Men jag fick hoppa upp på en gång och blev jätteförvirrad!

Det gick iallafall ganska bra och jag var faschinerad över att jag fick rida precis som jag ville, trava hur mycket jag ville och allt. Jag blev jättenervös bara när hon sa att jag satt på rätt sittben och allt och att hon tyckte det var såå viktigt, för jag hade ingen aning om vad sittben var… Det jag var mest nöjd med när vi åkte hem var att jag hade fått galoppera 4 varv runt hela ridbanan. Tyvärr såldes han så det blev ingen medryttarponny för mig ändå.

Gamla random bilder; Comet & Kontusz

One thought on “Provridning

Kommentera

