Både och, både och

Har haft en awsome dag, pratat med en som verkligen bryr sig känns det som, och det är så himla skönt att bara få träffa någon som man känner på riktigt att den förstår och vet hur det är, lyssnar och jag säger det igen, bryr sig. Det värmer. Var i stallet och träffade inte pålle, såg honom inte ens, jag bara mockade skit 😉 Var med Sandra och Sofia till Gränby sedan och skulle köpa Hungerspelen, (hittade massor av annat fint men jag försöker ju spara pengar eftersom..ja) men förlaget hade back på dem så det fanns inga… blä.

Ändå nu på kvällen så orkar jag inte må bra. Och det är också en sån sak jag funderar på, och framförallt testar nu i ett par veckor. När någon frågar i förbifarten, ”Hur mår du då?”, då är det bara en hövlig fras och man vill bara att personen ska säga ”Bra”, så man får gå vidare igen. Men om jag inte mår bra så ska jag faktiskt inte tvinga mig själv att säga det ändå. Jag ska säga som det är, take it or leave it. Jag kan säga att hittills har jag fått många så kallade ”awkward moments”. För vad svarar man, när man får till svar; Jag mår skit. ”Jaha…hoppas du blir frisk snart!” Men jag kommer ju aldrig bli det, det är ren fakta. ”Jaha… öhh..”

Om man inte har tid att lyssna på svaret, varför fråga?

Cellgifter imorgon, och jag orkar inte vara mitt glada jag som jag (nästan) alltid varit under dessa 5 år. Det enda jag vill är ju ändå att få slippa, skita i det och bara ligga hemma och sova istället. Kanske lyssna på musik och läsa hästbloggar, äta Ben & Jerrys och rida på min sjuka häst. Fast det går ju inte heller. Åka ut och grilla på landet, sitta i gräset medans solen värmer min frusna kropp. Är iallafall glad att jag har fått enorma förbättringar på shoppingfronten, är inte lika besatt haha. Ville bara inflika det, mina inlägg har blivit så röriga på sistone ändå. Personliga kanske, för jag är inte så organiserad antar jag.

Kommentera

