Provridning

Tänkte berätta om några olika hästar jag har provridit och hur det gick, och så. Det är både lite svårt att minnas allt men ändå inte, för när man dammar av gamla minnen så väcks de ju till liv igen och det kommer tillbaka.. haha.

När jag fick veta att jag skulle få hyra häst genom MinStoraDag så ringde vi till Grällsta, och jag skulle få komma och provrida några olika hästar där. Jag hade ingen direkt erfarenhet av att göra det fortfarande, ett par ridläger och så bara, och det hade varit olika alla gånger. Det här är nog ändå den värsta måste jag säga haha, sjukt skämmig. Jag skulle få prova två olika ponnyer då, den första var Kontusz. Samtidigt som vi var där var det då ridläger, och vi bara klampade in mitt i en lektion och så fick tjejen som red Kontusz hoppa av? På sitt eget ridläger lixom? Så det var asskämmigt, alla bara stirrade på mig för hela lektionen avbröts ju. De sa att jag skulle rida med istället, och jag var ju tvungen haha.

Så det gjorde jag, han var asseg och det gick jättedåligt, hann inte ta på mig västen heller för de var så stressade de här människorna. Jag fick knappt fram honom i galopp och bestämde mig på en gång att jag inte ville ha honom. Nästa på tur var Polon, en annan häst. Han gick givetvis oxå med på lektion… Skillnaden här var att den precis var avslutad så jag skulle rida vidare lite till ensam på honom. Jag skulle galoppera precis samtidigt som alla gick ut, och han blir jätteorolig och nervös och det slutar med att han bockar och stegrar och kastar av mig (fortfarande utan väst) så jag börjar blöda på båda armarna, ganska rejält, tappar luften, osv osv osv. Asont gjorde det och jag ville inte hoppa upp igen (kommer inte ihåg men tror inte jag gjorde det heller).

Sedan så frågar dem mig, ”Vilken ska du ha då?” och egentligen ville jag ju inte ha någon av dem, jag fick tydligen inte prova någon annan heller… Så jag tog Kontusz, hur bra nu det gick haha. Men det är en annan historia! 😉

Och ang. att jag suddat bilderna så mycket beror på att jag inte vill att någon ska se de där bilderna, den perioden åt jag extremt mycket cortison, hade peruk i skolan, osv, det var inte min bästa period i livet.

 

2 thoughts on “Provridning

  1. Hej Alva! Lotta berättar att det går bra med hästen och att du vinner mycket! Bra jobbat! Hoppas att Filippa oxå vill bli hästtjej när hon blir större. Att du är en kämpe har vi förstått för länge sen med lika fantastisk personlighet som din mor, det kan ingen ta ifrån dig! Kram från Maria, Måns och Filippa

Kommentera

