Äntligen ska jag få rida hest

Taggar till imorgon när jag ska rida Eld, har inte ridit honom (eller någon annan för den delen!) på huundra år verkligen, seriöst, nu har Expert varit halt i 2 månader ju… önskar bara bort skiten. Ska iallafall bli asroligt att äntligen få rida igen, hoppas han är pigg vilket jag inte tror hehe. Kanske plockar fram några bommar rentav, eller rider ut en sväng, skiter i vilket eftersom allt kommer bli kul.

På fredag ska jag OXÅ rida, då ska jag prova Smart för första gången, wihi! Han är så himla fin, kolsvart och nu har han fått bort fettomagen från när han vilade förut pga skada. Ska blir riktigt spännande att rida honom, visste inte det men det fanns alltså en engelsk sadel även till denna grabb.

Snäll som jag är bjuder jag på ett klipp när jag red honom andra gången haha, skämmigt. Jag fattar inte varför jag skumpar som en hösäck och vad jag gör riktigt? Iallafall, snäll var det ja.

 

2 thoughts on “Äntligen ska jag få rida hest

Kommentera

