TV-serier jag följer

Jag är verkligen ingen serie-människa, fast å andra sidan var jag ingen bloggläsare heller påstod jag förut… (HAHA)

Revenge – Torsdagar klockan 20.00. Älskar den sjuuukligt mycket, såg första avsnittet av en slump.. men jag har inte missat ett enda sedan dess. Händer grejer i varje avsnitt så man drar efter andan, men ändå utan att det blir överdrivet. Man älskar och hatar på samma gång, griper tag i soffkanten och hoppar upp och ner.

House – Tisdagar klockan 21.00. Har följt sedan någon säsong jag-vet-inte-när. Det tycker jag om, tanken på att jag har iallafall någon eller ett par säsonger från första början kvar. En cynisk läkare och hans patienter, ett nytt fall varje avsnitt i stort sett. Det som gör serien bra är dock hans personliga liv, hur det aldrig funkar med tjejen han älskar och hans problem med mediciner…

Grimm – Torsdagar klockan 20.00. Följt lite mer slarvigt lika länge som Revenge, dock har jag precis fattat att det ska vara paus till senare iår. Handlar om en polis som också är en grimm, som ska ”skydda” staden från blutbads och andra skumma varelser.

Ponnyakuten – Söndagar klockan 19.00. Haha, följer inte direkt kanske men jag har tänkt att se alla avsnitt, ser de dock på svtplay för det mesta när jag är hemma och sjuk och så vidare. Några tjejer och killar på ridläger som har problem med sina ponnyer får hjälp av tränare och gäster, det är intressant att se olika sätt hur olika personer löser problem och man kan ibland få bra tips.

Kommentera

