Gårdagen

Igår var jag ut till Eke, där jag stod förut med Ronja i någon månad innan jag flyttade tillbaka, med Nora och kollade lite hur hon och hennes söta ponny Arnie hade det där. Framkallar många minnen att vara där, såväl bra som dåliga. Det är ju rejäl, enorm faktiskt, skillnad på att stå där och stå på Sandbyholm. Både positivt och negativt, om man säger så. Det är iallafall helt klart att det är mindre jobb för oss som vi har det nu, men det kan samtidigt vara skönt att veta t ex att man som konkret exempel, på Eke har en egen hage. Där får man själv se till/bestämma så hästen har vatten i hinken utan is på ytan, mocka bajs och så vidare. Medans på Sandbyholm, finns det vattenkopp och begränsad fri tillgång på hö(silage) och inte så mycket att göra åt saken med trasiga täcken, hagkompisar osv.

Iallafall, kollade lite när hon red och skulle prova själv sedan, jag som inte ridit på två månader regelbundet lixom, har ridit 2 eller 3 gånger tror jag, utspritt, och han var verkligen inte ALLS som man trodde, den vita lilla söten. Symaskinstraven gick fort som satan, han var stark och envis och tog knappt innerskänkeln överhuvudtaget och tog bettet samtidigt som han sprang på och skrikgnäggade åt sina vänner.

Vill ni höra det roliga nu då? Jag älskade honom haha! Nååågot pigg kanske just igår, men han är verkligen inte den man rider in sig på en gång, han tar fleeera veckor och månader innan man förstår honom tror jag. Nora är så grymt duktig som klarar att få honom se så lätt ut och samtidigt kan fokusera på annat. Wow bara, cred till henne, och vilken lyckost som har en sån rooolig ponny 🙂

Och ja, jag red ju inte så bra, men är ändå rätt nöjd med det jag red, fram tills en typ dressyrtant kom in, gjorde lite piruetter och piaffer, galoppombyten och sånt framför spegeln, så drog hon ut igen… jag rös lite då, och kom på varför jag flyttade därifrån.

Bilderna på Arnie har jag snott från Noras facebook men räknar med att det är okej 😉

5 thoughts on “Gårdagen

  1. usch, ogilar när människor kommer in, gör lite svårare konster sen går ut.
    Känns nästan som dom kommer för att visa sig överlägsna, visst är det ok om människan faktiskt SKA öva och är trevlig och behandlar en trevligt men dom som anser att man ska flytta hela tiden osv dom är jobbiga!

Kommentera

