Palla tdb

Ärligt, tdb är inte alls smidigt som det ska framstå. Iallafall inte för en ”nybörjare”. Jag har ändå läst alla instruktioner och gått alla kurser, grönt kort, tävlingskvällar och allt möjligt. Ändå är det så otroligt svårt och alla bara förväntar sig att man redan ska kunna, och påstår att det är enkelt och smidigt nu att anmäla sig till tävlingar.

Det enda som har blivit uppförstorat nu är att typ 100 platser på en tävling kan försvinna på en sekund när anmälan öppnar, och att alla avanmäler sig så den 27:e reserven ändå skulle kunnat tävla (vilket den inte gör – den människan ligger hemma och sover såklart, jag klandrar den inte).

Men hallå, förlåt mig, men jag anser inte det som det största problemet. Jag tycker att man kunde ha lite mer förståelse för att folk inte fattar hur man skaffar licenser, anmäler, allt borde vara TYDLIGARE. Jag fattar inte varför man måste först beställa sin egen licens i tid så betalningen är inne, vilket i sin tur tar några dagar. Sedan måste man ju numera ha licens (och mätintyg för den delen) till ponnyjäveln med. Som man måste skicka in papper till dem, som tar gooood tid på sig att kolla igenom (för mig tog det nästan 3 veckor innan de hade gjort det), och så får man se att det är godkänt, och då kan man sätta in pengar, och när betalningen är inne för det, kan man börja anmäla sig till tävlingen. Excuse me? Kan jag få hjälp? Nej, det tar några ytterligare veckor om du ska få ett svar på det också, ett bristfälligt sådant på köpet.

Lösningen på detta verkar vara att sälja hästen om du inte är miljonär och kan muta dem till att ge dig snabb service. Licenspriserna tänker jag inte ens ta upp här, för det har jag redan gjort tidigare, och det har resten av Sverige med. Men är det någon jävel på Ridsportförbundet som bryr sig? Nej, så länge de får sina feta löner och slipper jobba så är det väl lugnt för dem.

Men jag vill hemskt gärna tävla, för jag älskar att göra det. Och jag har aldrig tävlat lokalt, för det har varit för svårt. Men alla ska få tävla ja. Just det. Ska bara gå och råna en bank först.

2 thoughts on “Palla tdb

  1. Tjenare Alva, tdb är lite krånligt men jag visar dig gärna om ni kommer till landet o vi är hemma!! Vi har i alla fall lyckats anmäla några tävl o så 🙂
    Glad påsk o vi ses på blåkulla vaa…
    // Hanna

    • Haha jaa då, nu har jag äntligen fattat men det tog några gånger, försök, krångel osv innan det funkade, nu har jag nu snarare problem med hästen.. 😉 Haha! Glad påsk! 🙂

Kommentera

