Smart!

Haha, lyckades iallafall lura systemet så att jag fick in en bild från ridningen igår på Smart 😉 Blev inte direkt några bra, men det var kanske lika bra… hehe. Tänkte inte riktigt på att han faktiskt är westernhäst, så jag fick nästan lära mig rida på nytt! Kunde inte ens styra i början, han är tränad att man rider med en hand eftersom man blir diskad i westerntävlingar om man så ens nuddar den fria handen någonstans på hästen eller tygeln. Så det var väääldigt annorlunda, jag kom på mig själv mest hela tiden med att göra annat. Jag satt och tänkte och funderade och korrigerade mina egna misstag hela tiden, allt för att jag bara skulle kunna styra överhuvudtaget. Och det här var alltså i skritt. När det sedan kom till traven  så blev allt genast huuundra gånger svårare.. haha. Ena sekunden gick det för snabbt, och när jag försökte trava långsammare så blev det skritt eller alldeles för segt. Minsta lilla viktförädring i sadeln och han stannade eller ändrade på något – jag klandrar honom inte, han gör ju exakt det han är tränad för, små hjälper.

Snacka om att han är en duktig häst som stod ut med mig..hehe. Kul var det iallafall! 🙂

One thought on “Smart!

Kommentera

