Hur orkar jag trots smärtan?

Ibland frågar folk mig, hur orkar du fortsätta hålla igång med hästarna, med livet, och allting, utan att ge upp, bara lägga mig ner, dra täcket över huvudet och aldrig mer vakna?

Mitt svar, blir att ibland gör jag inte det heller. Ledsen, men jag är en vanlig människa och ger upp ibland. Men jag kan inte göra det varje dag, för då skulle jag aldrig komma upp, om jag gjorde det för minsta lilla sak. Jag har lärt känna min kropp helt enkelt, och vet när det är för mycket och när det ger bakslag. Trots det kan jag inte låta bli att ”käfta upp” mot min egen kropp, kan låta knasigt för någon annan, men ibland gör jag för ansträngande saker, bara för att jag ska få leva mitt eget liv och sätta kroppen på plats lite. Jag vet ju att det inte fungerar så, i slutändan är det ju ändå jag som får lida för det – det är ju min kropp – men det är alltid värt det, utan undantag.

”Att leva är mer än att hålla sig vid liv”  

2 thoughts on “Hur orkar jag trots smärtan?

  1. Tack för frågorna till min frågestund!

    Jag måste bara säga, fasen, vilken kämparglöd du har! Jag helt enkelt älskar hur du inte slutar leva pga en sjukdom!
    Jag kan ju såklart inte jämföra mig med dig, men själv har jag en ganska allvarlig ryggskada som gör ont 24/7 och som gör mig lite förlamad i vänster ben. Den påverkar mig varje sekund, varje dag. Den är inte lika allvarlig som din åkomma, men du förstår principen 😉

    Jag har haft min skada i snart två år och folk frågar hela tiden varför jag inte tar de lugnt o chillar istället för att fortsätta med det jag älskar (hästarna!). För att man vill LEVA livet, inte bara leva…

    Jag ska definitivt hålla koll på din blogg, som btw är jättefin! 🙂
    Kram,

Kommentera

