Min drömuppfinning

Tänk om det kunde uppfinnas något som gjorde att man kunde överföra alla sina tankar om ett visst ämne till en annan människa genom att bara röra någon, trycka på en knapp eller tänka fram någon signal, så att allt man tänker och tycker om just det skulle framkallas på en gång. Jag vet aldrig vart jag ska börja i mina texter, eller sluta. Hur jag ska få med det jag vill ha fram, utan att missa. Men när jag börjat skriva – ja då finns ingen hejd. För då har jag kommit in i det, och där är mitt ”problem” när jag är i verkligheten, jag kan inte börja, men jag kan inte knipa käft. Jag vill säga så mycket själv att jag knappt hinner med att lyssna på någon annan. Fast jag förbättrar mig, även jag! 🙂

Jag hade inte alls tänkt skriva något sådant här, så jag fortsätter där jag hade tänkt från början, innan jag började skriva hehe.

Jag vill bara kunna överföra all smärta, hur mycket smärta, det för med sig att vara oförstådd och ha ont, ha det jobbigt i livet. Och jag bara undrar, varför drabbar ”allt” några få personer? Varför ska jag ha sån otur att jag både själv är sjuk, har haft en sjuk häst förut, Kurt är sjuk och Expert är sjuk? Sedan ska jag gå i nian och vara kort och hela den skiten, och hinna med vanliga livet med? Det är lite jobbigt. Men nu mår iallafall JAG bra sedan några veckor, så bra jag kan iallafall. Jag kan inte påstå att jag har haft ont överallt nu, och varför skulle jag vilja låtsas som det för den delen? Det hjälper ju inte direkt.

Men alla ni som bryr er ändå, åhhh vad jag bara älskar er!! Jag tittar in och huur ofta som helst bara lyser hela mitt rum upp, jag blir varm i kroppen och bara ler, ler, leeer! Glada, varma, äkta kommentarer! Det är såna ljuspunkter man behöver, som alla borde få känna. Att någon tar sig tid att läsa inlägget, och bry sig. Jag pratar inte om ”hej fin blogg var gärna med i min tävling hejdå” – ni får gärna oxå skriva såklart, men det som värmer är DU som läser mina ord i detta ögonblick. Jag känner nästan att du läser, hehe. Nejdå, men TACK iallafall! ♥

8 thoughts on “Min drömuppfinning

  1. Bästa. bästa Alva! Du skriver så bra, även om det är ganska hemskt och man tycker så fasligt synd om dig, så når allting ändå ut.
    En gång i tiden blev jag så väldigt glad av dig, innan jag visste om all smärta du utstått. Och det blir jag fortfarande – även om det mest gör ont att dag efter dag få veta att du inte mår så bra som du faktiskt förtjänar. Så sjukt orättvist att du av alla människor ska få lida!
    Skickar massa styrkekramar och hoppas att allt med Expert, Kurt och du själv (plus allt annat) ska reda ut sig.
    KRAM ❤

  2. Jättetråkigt att alla i din närhet blir sjuk , ibland känns allting bara dåligt 😦

    Fin blogg du har! hästen på bilden är så grymt cool , såg honom i globen i år och det var MAGISKT 😀

  3. Hej Alva! Krya på dig, hoppas du mår bättre imorgon! Jag har tillbringat hela eftermiddagen på polishuset för att få nytt pass, fick vänta 2 och en halv timme, trivialt i sammanhanget men trist var det. När det var min tur var ju så stel i benen efter att ha suttit så länge att jag stapplade till det lilla båset där man fick ta kort (blev fulast ever) ta fingeravtryck och skriva namnteckning. Hoppas febern går ner och att ögat blir bättre! Kram

Kommentera

