Don’t give up on us baby

Kollade igenom snuttis igår som vanligt, pysslade, fixade extra noga och hela skiten. Fick hjälp med att longera och kolla inför fler ögon, diskutera lite mer och så med fler. Han såg bättre ut och jag har planerat att skritta i en vecka, uppsuttet. Beroende på hur han känns och verkar, så kanske jag travar några steg efter det, och sedan får vi se.

Jag tänker som sagt inte ge upp, folk kanske tror att jag bara bryr mig om att jag inte får rida, att vi bara står och betalar för någon annans häst – för det gör vi väl egentligen… men det jag är ute efter, det jag vill och bryr mig om, det är HONOM. Jag vill inte bara byta häst hela tiden.. jag vill ha samma, som jag lär känna, som blir speciell. Jag vill ha mer än ett lyckat ridpass, jag vill ha kärlek. Även om jag vet att jag inte borde, allt har sin tid.

Känner mig riktigt glad över att få köra igång och skritta nu ett par dagar, och jag hoppas att få trava inom kort. Jag vill inte spika någonting med datum eller så, dels för att han kan bli sämre igen och att det var tvärtom, han hade inte en dålig dag förut, han hade en bra idag, och dels för att även jag kan bli sämre. Men… troligtvis, nono, Expert is going to be just fine! 🙂

 

Och nya ridbilder ska det bli! (Blev ju inga med snö alls) Det gäller att tänka positivt, det blir enklast så.

4 thoughts on “Don’t give up on us baby

  1. Till världens finaste Alva! Sänder lite styrkekramar till dig din kämpe! Hoppas att du känner alla tankar jag och vi andra läsare känner!

  2. Sv. Tack så mycket för din rörande kommentar. Skulle kunnde skriva historia om honom(oss), så mycket jag vet :).
    Ett tips är att skaffa bloglovin där du kan följa dina favoritbloggar :). Bloglovin.com , smidigt och enkelt!

    Haha har också tänkt på mackan, men eftersom han nästan alltid kallats för Tose så känns det konstigt att byta :).

  3. Nu hänger jag inte riktigt med, men vad härligt det låter!!

    Och som svar på din alldeles för fina kommentar… Har faktiskt inte alls vetat vad jag ska svara, därför det dröjt. Är SÅ rörd, dina ord värmer otroligt mycket! Tycker också att du ska se lite på dig själv, och vara STOLT, som trots all skit ändå har förmågan att vara så fantastiskt snäll mot andra.

    Du finns alltid med mig, bara så du vet – går inte en timme utan att jag tänker lite på dig. Skickar massa styrka och hopp om att det kanske vänder lite nu! ❤

Kommentera

