Hospital

Igår var det tänkt att jag skulle gå till skolan då, men som vanligt funkar inte det av någon anledning… nej, men jag verkligen kände bara att det bara var smärta i kroppen, den protesterade och ville inte. Allt kändes jobbigt och jag drog mig för att gå upp ur sängen och klä på mig, men ändå inte. Jag hade ont i armbågen och kunde inte riktigt stödja på den när jag skulle ta mig upp ur sängen. Det var dock en riktig pärs och ett helvete att klättra ner ur sängen för att klä på mig. Jag ville inte och hade ingen lust. Jag hade tyvärr bestämt mig lite trots att jag så gärna ville till skolan att det inte funkade. Jag orkar inte förklara en gång, men jag skrev iallafall ett långt sms till mamma och någonstans på mitten insåg jag att det blir ingen skola och lät det sjunka in. Jag kan inte tvinga mig själv att hoppa in i mitten och med en dag till ett prov (som inte blir lättare för det, dumt sagt) så vill jag hellre vara hemma, ta det i min takt och vila än att tvinga mig själv till fel saker.

Jag har lärt känna mig själv och jag måste lyssna på kroppen, istället för skolan som ändå inte är mitt liv. Jag kan ändå lyckas i livet, och får lov att göra det. När jag tog tempen (rutin) så visade det sig även mycket väl att tempen höjts från 37,3 till 38,1.

Precis när jag lagt huvudet på kudden och ska sova för att få bort det så ringer mamma och säger att vi fått en akuttid hos Anders vid 10, han åker in especially for me ( 😉 ), så det är bara att åka dit. Så ja, jag blir ordentligt genomkollad och pratar i säkert 45 minuter om mina symptom just nu, jag gör en lista för enkelhetens skull;

  • båda knäna
  • armbåge och handled
  • nacken på båda sidor
  • yrsel, huvudvärk
  • panikångest
  • ögonen

Sedan allt övrigt såsom rent psykiskt med hästen, skolan, mediciner osv. Fick någonstans där oxå någon slags luddig period…. det är massor jag dels väljer att inte ta med här nu och som jag säkert missat med(trött vilket oxå är ett symptom ja, se där bara). Skriver det här torsdag 23 nånting haha och haft världens sämsta kväll, i övrigt en bra dag. Tog prover med ja! 😉

5 thoughts on “Hospital

  1. Sv: Fick veta nu att Comet stått på ett stall som hette vågsjö ett tag som ligger ganska nära mig!

    Jo, hon prov red två st, men det var inte alls vad hon var ute efter. I slutet på juli hittade hon sin prins söder om stockholm och det funkar hjättebra! 🙂

Kommentera

