Bildutrymme och en plan

Jag hoppas verkligen att jag får vara bra nu. Så bra jag kan, och bara fortsätta leva. Det kommer vara en sjukt jobbig vecka på måndag, men jag får inte tänka på det nu, jag måste må bra hela dagen imorgon för att orka, och sedan fortsätta så gott jag kan med en starkare fasad än någonsin förr. Jag är må verka nedbruten nu, att jag har varit, men det är ”bara” att klättra upp igen och försöka vidare. Jag kan inte tänka negativt, inget blir bättre. Jag ser positivt på framtiden alla dagar i veckan, det har varit dåligt med det men man FÅR säga att man mår bra en dag, och man FÅR säga att man mår dåligt. Ingen kan veta det du tänker, men inte säger, och det kommer gälla samma sak i nästa vecka med sjuttioelva prov och ingen som tar hänsyn när jag inte kan gå, inte kan tänka, inte kan le. That’s life, och jag får ta det.

Här på bloggen kommer jag att skriva det jag känner, det är jag och mitt till 100% med idéer och tankar. Jag ska inte lyssna på vad någon säger angående Expert, vi har en plan nu med hans ägare tills nästa vecka, och jag skrittar honom uppsuttet när jag kan. Vilken klarhet va? Nej då.

Här kommer iallafall bilder från i torsdags när jag skrittade ut en bit med pluttis! Första gången på två månader jag skrittar den busen! 😉 Kunde inte låta bli att passa på att prova nya grejer jag hann köpa i Göteborg på horseshowen, så vi var nästan överdrivet fina för ”bara” lite skritt kan jag hålla med om.. men ändå!!

Pfft, galet snygg outfit enligt mig förutom jackan och hela mig förutom handskarna hahahaha, inte lika snygg ryttare, wellwell. Hade inga planer innan på att linda och hela grejen såå, ja hehe, var mest överlycklig över att få skritta lite på min buuuuse! Smickrande bra bilder, digitalkamera for the win! Not.. haha;

5 thoughts on “Bildutrymme och en plan

  1. Sv: Nae man ska vara väldigt kritisk i det läget då det gäller ett djurliv.. Är ju inte direkt något man kan kasta om man inte är nöjd.. haha Stallplats är rätt enkelt för mig då hästen ska bo hos min far som bor granne med en stor gård, där har de utrymme (de enda är att bygga en box) och sen finns det redan hästar där så den behöver inte vara ensam.. Och jag behöver heller inte vara rädd att jag skulle göra något ”fel” då jag har många som är hästkunniga runt omkring mig så det känns bra på så sätt 🙂 Det kostar ju en hel del att ha häst, så ha den på foder eller så brukar ju sluta lite billigare än om man skulle äga den själv…

    Men jag vill ha en egen då jag inte vill ge upp det jag brinner för, men tyvärr kommer jag antingen inte överens med ägaren eller så passar jag inte med hästen (mest hästen då jag inte kommer överens med…).. Då jag vill att hästarna ”ska vara” på ett visst sätt.. Och en del anser att jag tycker hästen är ouppfostrad bara för att jag tycker en helt annan sak och kan se saker o ting på annat sätt än vad ägaren tycker och då är jag inte välkommen längre.. Suck, eller så har vi det där jag kommer överens med både ägaren och hästen, men se där har då redan ägaren en hjälp från annat håll och behöver inte min hjälp eller så har vi där ägaren säger promt nej ska inte ha någon hjälp…

    Så då har jag blivit sugen på att köpa egen istället 😉

    Jaa usch, läste lite här på din blogg om din sjukdom.. Så hemskt och så synd för du är så ung! Men kämpa, ge inte upp! 🙂

  2. Sv: Med citatet menade jag mer ”being weak is a choice, so is being strong.” i ett annat syfte än det du måste tagit det på, mer att man väljer att vara lat och ligga i soffan och slöa om man har möjligheten att fara ut och springa. Jag tycker du är otroligt stark som verkar leva ett så händelserikt liv med hästar etc. trots din sjukdom – det är starkt! Det är imponerande i mina ögon!! 🙂

Kommentera

