Don’t get it twisted

Allt blev lite jobbigare ikväll igen.. jag måste försöka lära mig, eller vänja mig, vid att vara starkare. Jag trodde jag var stark, men det måste bli bättre. Jag får inte luta mig mot någons axel för länge, och nu är misstaget skett, mitt fel eller inte, jag kan inte tänka någon annans tankar och jag får framförallt inte göra det. Jag försöker att inte vara självisk, men ändå börjar alldeles för många meningar i min blogg med ”jag”. För vi har inte mycket att spela på här i livet eftersom inte alla tänker lika. Det är inte alla som börjar tänka, och jag önskar ofta att även jag tillhörde den kategorin. Den enkla, med små problem i livet.

Sjukdom med allt; missar skola betyg kompisar framtid planer information vänskap lycka skratt vardag rutiner omtanke, min älskade hund och katterna, hästar som är mitt liv och min glädje med skitsnack hälta stelhet bullshit sorg tårar tvivel förtvivlan rädsla förvåning, sjukdom med kroppen och smärtan i lederna som bränner ilar gnager hugger drar i dig tills du inte orkar, vaggar dig in i en trötthet du inte kan komma ifrån, även om du ens kunde springa – fast det kan du ju inte för du kan knappt gå…

När allt svart har dragit ner dig och du gråtit mer än du gjort sammanlagt i ditt liv för du varit för stark, och ljuset och hoppet lurat dig fram och tillbaka, du har levt dag för dag och fortfarande gör, då dras stolen bort. Ännu en gång. Jag intalar mig själv fortfarande, att det finns en mening med allt det här. Men jag börjar tvivla. På riktigt. Jag behövde inte det här idag, inte ännu en grej, det behövdes inte nu. Jag önskar att jag kunde ha lutat mig längre mot den där axeln….

Kommentera

