Before school

Ska strax iväg till skolan, jag skippar spanskan och kan inte vara med på idrotten. Det känns bättre i höften på höger sida, dock gör det ondare i knät igen på den sidan, och jag har fått ont i höften på andra sidan eftersom jag stödde mest på den igår. Haha, det är ändå skönt att jag känner min kropp så mycket bättre nu och vet hur mycket saker jag kan göra och hur det kommer vara dagen efter. Även om det alltid är ett lotteri, det var verkligen på gränsen igår till vad jag klarade efter att ha varit hemma i en månad, så vet jag ungefär hur mycket jag kan göra och när det blir stopp. Det är svårt att gissa, men jag börjar få fler och fler rätt på min lilla lottorad 😉

Jag måste försöka dra mig upp ur mitt lilla träsk och fortsätta livet, sluta vara så sjuk och deppig. Och det försöker jag nu skriva som en order till kroppen, hjärnan och allt, att sluta tjafsa med mig!

Känns som att det kan vara bra med nu, jag trivs med de här morgnarna med lite efter jobbiga perioder, att börja lite senare, få tid för lite annat på morgonen bara man kommer upp, tänka igenom saker lite extra. Vid kvart i åtta stod jag och dammade och städade min sminkhylla lixom, värt. När solen kommer fram med och tar bort kylan och mörkret så blir hela jag mer taggad och engagerad. Jag har blivit starkare, och bättre, och jag vet hur jag ska göra med mycket – inte allt, för det kan nog ingen veta. Men just nu, som jag ska tänka, så går det bra, i denna sekund.

Mina älsklingsvovvar! ♥

 

5 thoughts on “Before school

  1. Hej Alva!
    Jag hoppas att du mår bra och det är kul att höra att du har en bättre häst som du verkar tycka om. Jag hoppas att din sommar kommer bli fantastisk då den ger möjlighet för en massa skogsridning 🙂 och underbart väder tillsammans med vänner och familj. Kurt har verkligen blivit stor, han var bara en liten valp senast jag såg honom.

    Kramar ifrån Ester och familjen Rönndahl och vi måste träffas här någon gång 😀

    • Hallå själv! 🙂
      Det är upp och ner med mig, bra ena dagen och desto värre nästa.. men jag lever ju, uppenbarligen! 😉
      Jag hoppas oxå på en bra sommar, dock får vi se om jag kan rida någonting.. jag har inte tänkt så långt än helt enkelt, men fint väder och massa annat kul blir det förhoppningsvis iallafall, jag får tänka på de sakerna så länge.
      Kramar på dig själv och hälsa allihopa, speciellt Tyra från mamma haha 😉 Kul att du hittade hit förresten!

  2. Vilka fina hundar du har 😀 Mammas kompis har likadana 😉 Besök gärna våran hästblogg och kanske kommentera, har nämligen bytit blogg-ställe 😀 Bloglovin byte? 😉

Kommentera

