The moment of truth

Imorgon kommer alltså Aud då och kollar på Kexet, har ju varit i stallet idag och pysslat extra med honom just därför… haha nej då, men om man ska ha en anledning. Skulle inte vara där något extra eller så, men pappa åkte hem efter kanske 20 minuter eller något så fick jag vara där och ta det i min egen takt istället för att behöva stressa och hålla på.. Duschade hovarna och sköljde ur svansen som jag tänkt göra i huundra år verkligen, borstade igenom den och flätade den så den inte leras ner om det blir dåligt väder eller något. Den blev fin i början men sedan failade jag totalt haha 😉

Hade tänkt att kolla lite resultat osvosv från både dressyren och hoppningen som varit igår och idag. Kollade lite bara igår men missade idag helt. Då gick det ju iallafall helt okej åtminstone i dressyren! Såg bara början av hoppningen och lite snuttar här och var. Tycker det är bra att de visar mycket så här, men det känns som att de nästan hånar en när det står t ex under en bild i tv-tidningen att ”Patrik Kittel dresserar hästen Toy Story” mitt under ett galoppombyte, alltså av ren okunskap om någon förstår? De kan faktiskt lägga lite mer tid på att få en värdig text.. Dock är det som sagt jättekul att vi får utrymme i media iallafall på vissa kanaler. Svt har vett att rapportera medan TV4 totalt sågar ridsporten i sportsändningen. Haha, aggroface here, vet 😉

Vi får se imorgon hur mycket jag hinner med som sagt utöver Aud-besöket, har inte planerat in något än eftersom jag inte fattat riktigt när hon ska komma haha. Saknar en hel del människor och hoppas på bra väder och kanske om någon orkar göra något. Får se hur jag mår och allt antar jag…

Kommentera

