Future choices today

Vill verkligen inte bara sitta och plugga nu, det känns helt fel och ruttet tråkigt. Varför är det skitväder när man inte behöver plugga och sol när man behöver? När jag ändå har värmt upp hela dagen för att kunna hitta på något, och satsat på att få kroppen och allt kännas bättre än vad den gjorde imorse, för ja, det var rätt jobbigt då, så kommer alla måsten och tynger en. Jag bara skjuter upp alla läxor och får ingenting gjort. Visst har det funkat hittills i någon månad nu att bara fortsätta överleva bara det mest viktiga, men jag vill ju inte vara ”dum”. Jag vill vara speciell och lite bättre än vad som krävs, jag vill hela tiden få visa att visst kan jag klara mig – men det finns en liiiten skillnad ändå. När jag inte kan göra som jag önskar, på vilket sätt ska jag kunna sticka ut på just det papperet utan min bakgrund, hur ska jag få en utomstående att ändå välja mig?

Jag kan väldigt lätt bara dra linjer i huvudet för mig själv, se bokstäver flyta fram i hjärnan, men det är så svårt att få folk att förstå annat än det jag säger, jag vill ju inte dra upp först att ”du, jag mår mycket sämre än dig”, för det vet jag väl inte, det kanske bara känns så, och jag gnäller ju för mycket redan, det vet jag. Jag inser mer och mer för varje dag och varje ord som knappas fram här på skärmen, att som jag har det just nu, är bra. Jag börjar lära mig allt, och det känns bra, men det jag är rädd för och blir mer och mer nervös för, det är förändringarna. Förändringar som jag vet kommer att ske, som sker. Allt går mot sitt slut, och det jag presterar nu måste jag stå för. Jag vet att för dem som är runtomkring mig nu är allt bra, okej, och det jag tänker nu, det är bra och okej, men sommaren känns som ett stort, läskigt hål. Jag vet inte vad jag står inför och vad som väntar mig.

Mycket beror på de nya personerna, som kommer komma och allas egna liv.  Är de öppna, stressade själva, rädda eller nervösa? Eller rentav så självsäkra på sig själva, kommer de att gå vidare och ignorera mig totalt och trampa ner mig? Så är det bara. Man kan inte tänka och göra allt perfekt för alla, och det är sådant man får lära sig i livet att hantera.

Jag måste kämpa mer, orka mer och göra mer tråkiga saker. Jag vill vara det extra, och vara mig själv, bra och utveckla mig själv. Jag måste fortsätta orka lite extra och även uppskatta mig själv lite. Fick VG på svenskprovet utan övning med, vilket jag blev väldigt glad över eftersom jag lagt svenskan åt sidan helt och inte varit på lektionerna.  Skrytis va? 😉

5 thoughts on “Future choices today

  1. Alltså, dina ord prickar alltid perfekt. Du är så fantastiskt bra på att beskriva känslor och ibland så blir jag nästan rädd, egentligen är vi nog väldigt lika tror jag.

    Och som svar på din kommentar… jag vet inte. Jag mår också så jävla dåligt hela tiden, sådär så man vill gräva ner sig någonstans med bra musik och ha ångest? Men sen minns jag att det finns folk som har det mycket, mycket värre (du) och då kämpar jag lite till. För att det känns så elakt, så KRÄNKANDE, att säga att jag mår dåligt när jag vet hur du och många andra har det! Mitt liv är enkelt och därför gör jag det som jag själv förväntar av mig.

    Du är så otrolig Alva, och att få ha lite kontakt med dig varje dag gör MIG starkare. Och dina fina kommentarer, dem bär mig på moln i flera dagar! Puss på dig, och tack för att du finns, bästa människa.

  2. Det är otroligt att du fixar plugget så bra fast du missar så mycket tid där. Du klarar ju allt så bra så känn inte att du hela tiden måste prestera bättre, då kan det nog kännas tungt. Att få VG utan plugg är mer än godkänt, var stolt!!! Kram

Kommentera

