Gårdagens ridpass

Att få rida igen efter så länge var bara såå jäkla härligt. Förväntade mig ingenting, absolut ingenting, och vad tror ni inte man får? Jordens bästa ridpass. Bara att få ge galoppskänkeln och fräsa runt hade dugit bra för mig, att äntligen få göra det lixom och inte förvänta mig att han skulle jobba på eller något varken i trav eller galopp var det jag var inställd på, men vad får jag? Det bästa ridpasset på honom nånsin säkert. Allt bara satt och varenda steg var bonus. Det häftigaste av allt, när jag skulle börja runda av trots att jag ”bara” hade fått honom fin i ena varvet, var att det visst var det svåra varvet..!

Slå den känslan ni! Efter så lång tids vila och allt. GLAD CHEY x10000000000000 😀

Jag kommer knappt ihåg vad det var heller vi gjorde, men hela den känslan efter ridpasset var bara överväldigande. Jag red inte perfekt hela tiden, allt gick inte perfekt, men att jag själv oxå verkligen tänkte hela tiden och insåg, att man rider inte perfekt hela tiden, man TRÄNAR för att bli bättre och det måste få gå dåligt för att det ska kunna gå bra, det hjälpte så otroligt mycket och blev så mycket bättre för mig själv. Det är det man måste försöka tänka på för att det ska kunna bli bra någon gång, och att man inte ska rida för någon annans skull, utan för sin egen. Det kan inte bara vara latch och lek hela tiden heller, utan man måste ha en plan för hästens skull. För även fast du ska rida för din egen skull – så är det ju på någon du rider, och det är inte schysst att förvirra hästen genom att göra olika varje dag och vara den seriösa på måndag och den flamsiga på tisdag men ändå bli arg när den inte gör den seriösa skänkelvikningen på torsdag.

Så jag ska försöka nu fram tills vår tid är slut att träna seriöst, och få se hur det går helt enkelt.. MEN, jag ska inte prioritera träningen över att ha roligt. Jag ska njuta av det jag tycker om allra bäst, och det är min fuxfärgade häst! ♥

Förresten, de två bilderna är från idag haha, de var i raw och visste inte vilka som var vilka, slumpade bara två jag orkade konvertera till jpg och redigera lite, de flesta var dock i motljus och går antagligen inte att rädda… mormor nivet, trycker bara på knappen utan att kolla 😉

One thought on “Gårdagens ridpass

  1. Vad kul Alva med ett härligt ridpass. Helt rätt tänkt att allt inte måste vara perfekt hela tiden, man gör ju saker för att lära sig och för att det är kul! Underbara mormor som trots att vara rädd för hästar ändå är med och fotar och och hjälper till med allt! Fina bilder! Det är ju verkligen så att man hela tiden lär sig nya saker, jag har spelat trombon sedan jag var 10-11 år och lär mig hela tiden ändå nya saker trots att jag är 50 +. Hoppas du har ett bra flow nu och hästen härnger med!! Kram

Kommentera

