RUTINER SAKNAS

Det märks när jag gör för mycket saker verkligen, och att allt är huller om buller, kors och tvärs och jag inte har rutinerna på plats. Det funkar men ändå inte, jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag måste ta det lite lugnare än vad jag gör nu, men det är samtidigt svårt eftersom det känns som att jag gör alldeles för lite annars. Det har känts jobbigt innan att alla kan göra mer saker än vad jag kan till vardags så att säga, men nu är det värre än nånsin för mig i och med att jag är inne i en extra jobbig period med kroppen och SAMTIDIGT trycks ner ännu mer eftersom friska människor som inte har ont oxå blir stressade och tycker det är jobbigt med prov och att sluta nian och det där. Det förväntar jag mig verkligen inte heller, att någon ska tänka på andra och åsidosätta sina egna intressen och så vidare på grund av det (för så är verkligheten VERKLIGEN inte, tro mig), men det får mig att känna mig så värdelös och det är jobbigt….

Det är jobbigt med sommaren och solen, och det är jobbigt med vintern och kylan. Hela livet suger känns det som ibland. Jag har blivit en riktig jävla gnällspik och tjurskalle och ledsen människa, känner mig som en tvättstugekärring som bara gnäller på att jag har så jävla ont hela tiden och babblar. Men samtidigt är jag blyg mot alla nya människor och kan inte stå för det jag tycker om någon sätter sig upp mot mig i verkligheten märker jag ju hela tiden. Jag är för ärlig och öppen och jag vet inte om det är min styrka eller svaghet, men ingen människa är ju fullfjädrad, och så får det vara.

Har haft svårt att hinna blogga ju och får inga rutiner att sitta. Det har jag inte nu heller, men jag hoppas få det och bloggningen är en del av det som jag vill ha.. har sååå mycket att skriva ner och tänka igenom och blablalbalblabla. Har förtielvatusen grejer att göra/fixa på mitt skrivbord på lappar nerskrivet, bildbevis med haha. Måste sova nu om jag ska palla upp till mattenationella imorgon som jag (inte) pluggat till, gonaaaatt…

Lite random bilder med från senaste dagarna, raderade dock ganska många bara för några timmar sedan.. haha. Mobilbilder alltså. Ovan: lappar+ponni, sedan ( i ordning) när jag var med Nadia häromkvällen och vi gick på promenix, gick igenom Gränby Centrum fast det hade stängt, även Ica och Coop haha, Tess i fönstret när jag hade promenerat hem efter forsränningen på Valborg och skulle till först stallet och sedan vidare, och sist men inte minst dagens så kallade plugg till mattenationella.. ni fattar. 😉

Kommentera

