Don’t worry [dodo dodo] Be happy

Haft feber idag, suuugigt nog.. hemma från skolan och hela alltihopa. Världens finaste skulle skos idag hursomhelst, på morgonen, och Zigge skulle till veterinären samtidigt, mormor skulle till vårdcentralen och tandläkaren, jag skulle till tandhygienisten, blablabla.

Sjukdomen är extra jobbig just nu och jag håller ju aaaaalldeles för högt tempo än vad jag ”får” ha för att det ska fungera korrekt i kroppens lilla kretslopp, och för att jag ska sluta med det försvarar den ju sig med att sätta stopp. Det är min hjärna som jobbar för hårt och får saker gjorda, men jag kan inte utföra dem fysiskt, därför känns det som att jag är världens bitchigaste person mot andra. För jag framstår ju som en extrem besserwisser eftersom jag uppenbarligen är mycket trögare och segare när jag pratar än när jag tänker. Iallafall jag kommer inte ihåg om jag sa den saken eller var tyst, och till vem. Meeeen det kanske bara är för att jag är konstig? Haha, har skrivit den här texten sjuhundrasjuttioelva gånger nu och tagit bort, skrivit om, skrivit nytt, och så vidare.

Den fysiska smärtan överallt och tidspressen går inte ihop. Jag längtar extra mycket till lov  och lediga dagar när det är meningen att jag ska kunna slappna av och ha kul, men i själva verket så känner jag pressen nästan extra mycket då och gör både de roliga sakerna då och massor av jobbiga, jag bara fortsätter trampa runt i en ond cirkel för kroppen inte orkar med. Tröttheten är överhängande hela tiden och nu när solen lyser igen på riktigt blir det jobbigt för utslagen och jag har börjat tappa mycket mer hår, nu ska jag sluta gnälla haha och sätta en glad smiley! 🙂

TÄNK POSITIVT IGEN ALVAAAAA!

Och så tänker jag inte läsa igenom vad jag har skrivit för då känner jag att jag har skrivit ännu en osammanhängande text, jag både tänker och pratar för mycket ju haha. Syns det inte så finns det inte! Förresten så har jag en rolig grej att säga med, jag har slutat tänka på bloggen ju och sådär, men jag vill skriva så jäkla mycket och planera lite bättre om att jag är anmäld till 27 maj med laget, dressyrtävling! TAGGAAAAD! Fast det är apmycket strul eftersom tränset han går bra på i dressyren (med bett, tyglar, osv, allt passar bra) med, nosgrimman är trasig och (…) så vidare.

Jag skriver bara av mig massor nu, hade tänkt att försöka skriva några rader men jag har fortfarande inte skrivit någon plan. Jajaja, det är min blogg och jag har redan skrivit det här så många gånger. Godnatttt, ska sova nu så jag är utvilad!

One thought on “Don’t worry [dodo dodo] Be happy

Kommentera

