Slavsta gård

Idag har jag varit och kollat på vårt nya stall! Hur bra som helst, centralt med stadsbuss och till och med cykelavstånd för mig. Ridbana, ridvägar och ett litet ”skritthus”, man kunde inte direkt trava bland balkarna kanske, men sjukt bra att det finns ändå. Därinne fanns även ett eget litet bås man har hö, halm osv i, man fick fixa foder och strö själva och förvara där alltså.

Imorgon börjar jag klockan 9, kommer nog få det hemska plastkortet för 3 år framöver… Haha. Och böcker! Samt den där mattediagnosen på 1,5 timme, kommer somna?? Slutar efter det, och då hem och ringa Aud och kolla när favoritponnyn får hämtas! Blir förmodligen inte till helgen, men hoppas på den efter!! Kan knappt bärga mig hehe. Speciellt inte efter dagens mycket positiva stallbesök! Vi kanske åker tillbaka nästa helg och fixar iordning, tar med skåp och grejer, åker och köper torv, eller torvmix som det hette. TAGGA!

20120819-204940.jpg

20120819-204953.jpg

20120819-205006.jpg

4 thoughts on “Slavsta gård

  1. Så kul att du flyttat till Slavsta! Jag ser ju nästan stallet från mitt hus 🙂 när jag red på ridskolan där för ca 5 år sen så både travade vi och galopperade bland balkarna i ridhuset, på shettisar 😉

Kommentera

