You make me, this makes us, up brings the beat

Åååh, har inte alls haft tid att sitta vid datorn eller ens mobilblogga de senaste dagarna! Har nästan varit lite skönt haha, om jag ska vara helt ärlig 😉

Men iallafall, en liten rapport här nu då, hur det har varit dessa blogglösa dagar, ifall det skulle ligga i någons intresse att läsa igenom.. haha. Borta på Jälla gick det helt ok, de hade väl glömt bort mig lite halvt kändes det som, jag fick sitta och vänta ett tag men hittade till slut fram till rätt lärare och så. Gick med bort till stallet, fick hjälpa till med en häst och lite sånt och var med på en lektion borta på en äng en bit bortanför stallen och så. Efteråt hade jag inte direkt något att göra så jag tittade på mest när några duschade en häst, putsade osv, och käkade sedan lunch med ett par tjejer efter att ha varit upp på elevhemmet och så. Efter var det en teorilektion där de gick igenom planering och gjorde något test på det de lärt sig tidigare och så, jag kollade igenom och försökte hänga med. Jag menar, jag var ju där för att kolla och så? Vet inte riktigt vad jag tyckte ändå haha, det är ju en stor grej ändå att byta och hålla på såhär mitt i eller vad man ska säga…

Sedan har jag och min förkylning inte fått så mycket gjort, hela onsdagen låg jag ju och fick behandlingen, sen hem och sova, och en sväng till stallet. Flätade bara kexets man och pysslade med honom, pappa fixade allt och mamma hjälpte till, Oskar körde dit haha. Så inte mycket gjort, men det är så det ska vara antar jag, dessa cellgiftsdagar!

Torsdagen var tröttheten kvar och jag kände att, nej, studiedag ändå på fredagen, så skit samma med skolan idag. Gjorde inte nåt speciellt, åkte upp med pappa och invigde nya Food courten på Gränby så det var väl myset på dagen haha.

Fredagen var det soooovmorgon och stallet runt halvtre, pysslade i stallet och lindade ben inför min och kexets första träning tillsammans sedan han kom! Tyvärr gick den inte alls speciellt bra tycker jag, han har gått mycket bättre förut. Han var sjukt seg och visade sig inte alls från sin bästa sida, jag hade inget spö heller så jag skämdes nästan. Jag är inte direkt någon som brukar använda spö heller, och har nyligen läst att man ska undvika det på hästar som annars lägger av (dressyrbanor är ju spön typ bannlysta från) för de vänjer sig vid det stödet annars, men jag vet inte.. då hade jag nästan hellre haft det haha. SÅ seg var han faktiskt, men det blev bättre efter lite aktivitet i slutet, då blev faktiskt galoppen fin och så… tränade även lite öppna, som jag är SÄMST på, vet knappt hur man gör! Så det är något jag måste träna ordentligt på känner jag. Får se hur ofta jag kan/får träna med.. ju oftare desto bättre! Men man får ju tänka på kostnaden med. Håller på att tänka ut något och ska höra av mig till Jenny som jag red med då, eller om jag ska köra någon dag ensam med Emme (som då är tränaren jag red för denna gång). Skulle behöva hoppning med! Men jag får göra upp en plan (bättre) och trycka in träningar, pay’n’jumps och tävlingar.

Avslutade även fredagen med besök på Food courten haha!

 

5 thoughts on “You make me, this makes us, up brings the beat

  1. Halloj Alva! kul att du är igång på bloggen igen och kul att du fått tillbaka kexet!
    Ida sa att hon såg dig på Säva när det var paynjump men jag hann inte se dig , det var iof lite intensivt. Nästa gång kanske vi ses då ialla fall. Säva är duktiga på att ordna pay n ride o pay n jumps. Vi åker ofta dit.
    Vi har som du kanske sett, bytt lite kusar i hagarna , hehe fler ponnies. Nytill skottet heter Paul och vill du prova rida honom är du välkommen 🙂 Han är ju lite större än Milou.
    Jag har heller inte sett mormor o morfar på länge, dålig höst men jag ser dock att gräset klipps , hehe det är sämre hos oss. våra gräsklippare har strejkat rejält.
    annars inget nytt o kul, höst o mörka kvällar, inte så kul
    Ha det bäst
    Kramizar
    // Hanna

    • Jaså haha, vad kul! Har inte varit ut på ett tag iomed kexet då, fullt upp såklart 🙂 all ledig tid tillbringas borta i stallet nästan! Har ju haft honom nån månad nu och äntligen fått tag på nån som kan hjälpa till lite så jag hinner göra lite läxor oxå hehe 😉 får se hur det funkar!
      Letar träningar/tävlingar för fullt men som vanligt har vi inget släp och pappa jobbar, dock har jag siktat in mig på nästa antigen pay’n’jump eller pay’n’ride på säva, sen om det blir av eller inte är en annan fråga 😉 hoppas iallafall! Annars är deras terrängbana en drömträning iväg, hoppas på att få ned mig nån i stallet dit hehe. De har ju för alla storlekar med, kanske om Ida oxå vill följa med? :))

      • Ida vill säkert men…. Milou kommer bocka av henne, han är bocknings proffs, hehe galet hur han kan när han kommer ut med andra kusar och det ska galopperas! Paul har inga broddhål i dojjerna, jag är dock tveksam att de kan genomföra fler terräng träningar iår! Det är helt vatten sjukt överallt! Det finns en i östervåla med som har terräng o som har haft mkt träningar o läger iår. Kanske något för dig?
        Då ses vi kanske på säva framöver i alla fall, kul! Ha det gott så länge, kramizar!

      • Haha jaha, ja förstår då 🙂
        Det är sant med vatten, hoppas på att det torkar upp innan snön kommer iallafall, hoppet lever kvar;) det kan ju inte vara skitväder för alltid!
        Inte hört talas om det du verkar veta, men det vore ju toppenkul isåfall, ska försöka kolla upp det vid tillfälle. Man får ju passa på nu innan det blir riktig vinter och alldeles för drygt ute.

Kommentera

