Competition

Bilder från tävlingen vi var på i våras! Har ju inte direkt laddat upp dem än haha… blev inte så många faktiskt.

Är sjukt tävlings-/träningssugen nu, önskar pappa hade bättre arbetstider och att vi hade egen transport.. inte lite krav där inte nej, hehe. Menmen, förhoppningsvis kommer vi iväg snart, tränade ju iallafall för Emme förra fredagen. Nästa vecka kanske det blir träning för henne igen, och vecka 42, alltså om två veckor är det dels en Pay’N’Ride på Säva, och en Pay’N’Jump. På söndagen 21:a är det första klubbdressyren, och jag villju gärna på den med. Men det beror ju även på hur pappa jobbar som sagt!

Fördelar/Nackdelar om jag rider P&R på Säva -> 15 oktober, får rida upp för domare och isåfall blirdet LC:1 och LB:1 för att testa. Kanske blir lite mer riktigt mot tävlingshållet då, iochmed att vi hittills bara varit iväg och tränat/tävlat på UPK och där borta i Börje, ännu ett nytt ställe kan ju vara bra att testa.. inte för att jag tror att kexet bryr sig hehe, men det är ju ändå bra antar jag.

Fördelar/Nackdelar om jag rider klubbdressyren på UPK -> 21 oktober, dressyrtävling programmen LC:1 och LB:1, i höstas skulle jag ju varit med exakt samma då och var anmäld och allt, men det var den innan Globen då och jag hade dessutom blivit sjuk igen, minns inte riktigt om det var nån hälta med som satte stopp? Var ju iväg på den tidigare innan och red LC:1 då och vann, så det kändes rätt bra, men då avanmälde jag Lb:n eftersom vi åkte med M-L i stallet. Pärla skulle oxå varit med men var omöjlig att lasta så det blev i slutändan bara jag och ponni ändå haha. Det är ju mer på riktigt om jag kör den här, eftersom det är hårdare konkurrens (fast ändå ganska lagom). Plus att man får rosett om man blir placerad hihi.

Fördelar/Nackdelar om jag rider P&J på Säva -> 26 oktober, vet ej höjder.. alltså jag har ju hoppat 50-60 hittills, förra säsongen s.a.s, men nu har jag ju hoppat upp mot 80cm så funderar på att köra 70-80… det känns kanske lite våghalsigt dock. Men man måste ju våga! Om jag ska tävla lokalt är det ju 80 som gäller så att det är väl lika bra att kötta på när man ändå är där. Fast samtidigt kanske jag ska hejda mig lite och kanske ta 60-70 en gång först.. Tror att 2 rundor räcker lixom, för det är ju lite väl att pressa på med ända till 80 oxå då… Har varit och kollat därborta på P&J ju och man får ta sig runt tills man klarar det, det är just därför jag funderar på 80 bara. Även fast jag är höjdrädd haha.

Kommentera

Competition

Bilder från tävlingen vi var på i våras! Har ju inte direkt laddat upp dem än haha… blev inte så många faktiskt.

Är sjukt tävlings-/träningssugen nu, önskar pappa hade bättre arbetstider och att vi hade egen transport.. inte lite krav där inte nej, hehe. Menmen, förhoppningsvis kommer vi iväg snart, tränade ju iallafall för Emme förra fredagen. Nästa vecka kanske det blir träning för henne igen, och vecka 42, alltså om två veckor är det dels en Pay’N’Ride på Säva, och en Pay’N’Jump. På söndagen 21:a är det första klubbdressyren, och jag villju gärna på den med. Men det beror ju även på hur pappa jobbar som sagt!

Fördelar/Nackdelar om jag rider P&R på Säva -> 15 oktober, får rida upp för domare och isåfall blirdet LC:1 och LB:1 för att testa. Kanske blir lite mer riktigt mot tävlingshållet då, iochmed att vi hittills bara varit iväg och tränat/tävlat på UPK och där borta i Börje, ännu ett nytt ställe kan ju vara bra att testa.. inte för att jag tror att kexet bryr sig hehe, men det är ju ändå bra antar jag.

Fördelar/Nackdelar om jag rider klubbdressyren på UPK -> 21 oktober, dressyrtävling programmen LC:1 och LB:1, i höstas skulle jag ju varit med exakt samma då och var anmäld och allt, men det var den innan Globen då och jag hade dessutom blivit sjuk igen, minns inte riktigt om det var nån hälta med som satte stopp? Var ju iväg på den tidigare innan och red LC:1 då och vann, så det kändes rätt bra, men då avanmälde jag Lb:n eftersom vi åkte med M-L i stallet. Pärla skulle oxå varit med men var omöjlig att lasta så det blev i slutändan bara jag och ponni ändå haha. Det är ju mer på riktigt om jag kör den här, eftersom det är hårdare konkurrens (fast ändå ganska lagom). Plus att man får rosett om man blir placerad hihi.

Fördelar/Nackdelar om jag rider P&J på Säva -> 26 oktober, vet ej höjder.. alltså jag har ju hoppat 50-60 hittills, förra säsongen s.a.s, men nu har jag ju hoppat upp mot 80cm så funderar på att köra 70-80… det känns kanske lite våghalsigt dock. Men man måste ju våga! Om jag ska tävla lokalt är det ju 80 som gäller så att det är väl lika bra att kötta på när man ändå är där. Fast samtidigt kanske jag ska hejda mig lite och kanske ta 60-70 en gång först.. Tror att 2 rundor räcker lixom, för det är ju lite väl att pressa på med ända till 80 oxå då… Har varit och kollat därborta på P&J ju och man får ta sig runt tills man klarar det, det är just därför jag funderar på 80 bara. Även fast jag är höjdrädd haha.

Kommentera

