Dagens lista – checkpoints!

Hemma idag efter en dag i skolan igår, that’s life. Har en del grejer iallafall att få uträttade idag (förhoppningsvis) och efter att ha vilat ut mig med en sovmorgon och lite vila ska jag försöka planera min dag lite grand. Har ju en del saker att få gjorda faktiskt, även om jag mest av allt gillar att vara lite mer spontan,, hehe.

  • Gå upp, klä på mig, ringa mormor (..)
  • Äta frukost/lunch/whatever <— här är punkten som jag kan förändra mest I guess hehe
  • Fixa hovslagare – boka!  Pappa fixar!
  • Skicka iväg några mejl…
  • Fixa klippning! Av kexet alltså.
  • Tradera – skicka till ♥mamma
  • Fixa en foderstat i Word/whatever
  • Skriva ut foderstaten!
  • Kolla upp om nån mer vill komma och provrida…?
  • Putsa i stallet, ingen ridning (ev longera men tror inte det), fixa båda sadlarna och tränsen, plocka upp sista hökassen, ordna i skåpet, tvätta benskydden och så vidare, pyssla med ponni. Ta hem schabrak osv som ska tvättas..

Jaa, kommer väl kanske hinna med lite grejer där hehe. Det är antagligen typ hälften av det jag borde göra. Skulle egentligen behöva kolla upp och försöka få nåt vintertäcke/regntäcke till ponni, nu har han ju ett av varje men t ex när regntäcket var genomblött är det ju stor risk att det inte hinner torka över natten… nackdelen med stallet :/ Det finns ju inget torkrum där! Så jaa, måste ju se mig om efter ett till egentligen. Nu är han ju ännu inte klippt så han klarar sig, men efter det blir det mer akut! Livet med häst lixom, det får bli nudlar resten av året hehe 😉

Kommentera

