Expert tycker till

Jag tänkte börja med en ny liten ”serie” inlägg, Expert tycker till. Han har nämligen väldigt olika åsikter om väldigt olika saker, och han tycker att han själv alltid har rätt. Har ni några idéer eller funderingar på vad han tycker om någonting – så är det precis rätt läge att ställa den frågan nu.

Vad tycker du om hoppning?

”-Det beror givetvis på vem som rider. Jag menar, Alva är ju inte direkt så säker i hoppningen så jag försöker få henne att stanna på låga höjder eftersom det dessutom är mindre jobbigt för mig. Visst skulle jag tycka det var skönt att slippa då och då när det är jobbiga övningar, men jag tycker det är väldigt roligt oxå… Ibland tycker jag dock att vi kan hoppa högt. Det är så kul att se henne ligga och spotta sand när hon hoppat av i luften! Undrar varför hon gör det egentligen?  Styla?”

Du har ju ett par olika schabrak att variera mellan, med matchande lindor i bästa fall. Vad tycker du egentligen om utseende, schabrak och matchning?

”-Nu har du kommit till snyggaste ponnyn i stallet, alltså precis rätt kille för att svara på din fråga. GIVETVIS är det viktigt att vara snygg! Oavsett vad arbetet innebär. Ibland kan jag skämmas lite när hon kommer där som en michelin-gubbe med termobyxor och tre tjocktröjor, vi ska ju föreställa ett snyggt dressyrekipage… Och en gång har hon till och med satt på mig rosa schabrak! Då blev jag arg och kastade av henne, haha.”

3 tankar om “Expert tycker till

Lämna en kommentar